Protokół Nr 48/2014 z posiedzenia Komisji Zdrowia, Spraw Społecznych i Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Policach w dniu 29 września 2014 roku.
Posiedzenia otworzyła przewodnicząca komisji Pani Zofia Hlek.
Przewodnicząca przedstawiła porządek obrad
1. Otwarcie obrad.
2. Przyjęcie porządku obrad komisji.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji.
4. Zaproszenie Skarbnika Gminy Pana Janusza Zagórskiego w sprawie omówienia projektów uchwał: w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Police na lata 2004 – 2014 oraz w sprawie zmian budżetu i w budżecie Gminy Police na 2014 rok.
5. Omówienie pozostałych projektów uchwał na XLVI sesję Rady Miejskiej w Policach.
6. Zapoznanie z pismami, które wpłynęły do Komisji.
7. Sprawy różne i wolne wnioski.
8. Zamknięcie posiedzenia.
Ad. 1
Przewodnicząca komisji otworzyła obrady. W posiedzeniu uczestniczyło 6 radnych.
Ad. 2
Komisja jednogłośnie przyjęła zaproponowany porządek obrad.
Ad. 3
Komisja przyjęła jednogłośnie protokół z posiedzenia w dniu 28 sierpnia 2014 r.
Ad. 4
Pan Janusz Zagórski szczegółowo omówił projekty uchwał budżetowych oraz projekt uchwały w sprawie emisji obligacji komunalnych oraz określenia zasad ich zbywania, nabywania i wykupu.
Ad.5.
Omówiono pozostałe projekty uchwał.:
· Projekt uchwały w sprawie wystąpienia Gminy Police z Powiatowego Banku Spółdzielczego w Policach.
· Projekt uchwały w sprawie w sprawie zmiany uchwały nr X/62/2011 Rady Miejskiej w Policach z dnia 21 czerwca 2011 r. w sprawie gminnego programu dofinansowania modernizacji systemów grzewczych przez mieszkańców Gminy Police.
· Projekt uchwały w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych, których właścicielem jest Gmina Police oraz warunków i zasad korzystania z tych przystanków.
a. Komisja popiera projekt uchwały.
· Projekt uchwały w sprawie nieodpłatnego nabycia od Skarbu Państwa nieruchomości drogowych.
· Państwa nieruchomości określonej numerem działki n152/13 o pow. 0.0133 ha z obrębu ewidencyjnego Trzebież 2 za cenę niższą niż jej wartość.
· Projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i zagospodarowania tych odpadów.
· Projekt uchwały zmieniającej uchwałę w spawie gminnego programu dofinansowania termomodernizacji budynków stanowiących współwłasność gminy Police.
· Projekt uchwały w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy Police.
· Projekt uchwały w sprawie przyznawania stypendiów oraz ich wysokości w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechnienia i ochrony kultury w gminie Police.
- Projekt uchwały w sprawie utworzenia odrębnego obwodu głosowania.
· Projekt uchwały w sprawie zarządzenia wyborów do Rady Osiedla nr 5 Gryfitów w Policach.
Ad. 6
Informacja z Powiatowego Urzędu Pracy odnośnie bezrobocia w gminie Police w lipcu 2014 r.
Poziom bezrobocia w powiecie Polickim w stosunku do stycznia 2014r. spadł w czerwcu o ok. 5.1 % i przedstawiał się następująco:
· Liczba bezrobotnych spadła w województwie Zachodniopomorskim o 3 030 osób (z 95 249 do 92 219 osób). W powiecie liczba bezrobotnych spadła o 150 osób (z 3 236 do 3 086 osób), a w gminie Police liczba osób bez pracy spadła z 2 000 do 1 923 tj. o 76 osób.
· Wskaźnik bezrobocia w stosunku do liczby ludności w wieku produkcyjnym spadł: województwo zachodniopomorskie z 8.6% do 8.3%; powiat z 6.5% do 6.2%. Gmina: z 7.1% do 6.8%
· Prognoza stopy bezrobocia w stosunku do osób czynnych zawodowo wynosi: dla województwa: 15.3%; dla powiatu Polickiego: 12.1% i jest niższa w stosunku do prognozy ze stycznia odpowiednio o ok. 17% i 17.5%
· Email Pana Arkadiusza Dudkiewicza w sprawie podjęcia uchwały Rady Miejskiej w Policach w sprawie wprowadzenia zakazu używania w środkach komunikacji miejskiej e-papierosów.
Komisja popiera wniosek i na jednej z najbliższych sesji Rady Miejskie złoży projekt uchwały w tej sprawie.
Ad. 7
Nie zgłoszono dodatkowych spraw.
Ad. 8
Zakończono posiedzenie komisji.
Protokołował:
W. Król Przewodnicząca Komisji
Zofia Hlek
IZK