Protokół Nr 7/2015 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Policach w dniu 7 maja 2015 r.
Protokół Nr 7/2015
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej
Rady Miejskiej w Policach
w dniu 7 maja 2015 r.
Porządek obrad:
- Otwarcie obrad i stwierdzenie quorum.
- Przedstawienie i przyjęcie porządku obrad.
- Przyjęci protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.
- Analiza dokumentacji dotyczącej skargi złożonej przez pana ................
- Analiza dokumentacji dotyczącej skargi złożonej przez panią ................
- Analiza dokumentacji dotyczącej skargi złożonej przez pana .................
- Analiza dokumentacji dotyczącej sprawozdania Burmistrza Polic
z wykonania budżetu za rok 2014, wraz z wieloletnią prognozą finansową
i informacją o stanie mienia komunalnego. - Zapoznanie się z pismami, które wpłynęły do komisji.
- Wolne wnioski.
- Zamknięcie posiedzenia.
Ad. 1.
Posiedzenie komisji otworzył i przewodniczył pan Andrzej Rogowski – przewodniczący Komisji, na podstawie listy obecności stwierdził quorum.
W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Komisji.
Ad. 2.
Przedstawiony porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.
Ad 3.
Przewodniczący Komisji zaproponował przyjęcie protokołów z poprzedniego posiedzenia Komisji. Protokół został przyjęty jednogłośnie.
Ad. 4.
Członkowie komisji po przeanalizowaniu z treścią dokumentacji w sprawie skargi pana ................, wnioskują jednogłośnie za pośrednictwem przewodniczącego Rady Miejskiej w Policach o przedstawienie na piśmie opinii prawnej w ww. temacie.
Ad. 5.
Członkowie Komisji po przeanalizowaniu otrzymanej dokumentacji złożonej przez panią ............., która dotyczy skargi na działalność Burmistrza Polic, wnioskują jednogłośnie za pośrednictwem przewodniczącego Rady Miejskiej w Policach o przedstawienie na piśmie opinii prawnej w ww. temacie.
Ad. 6.
Po przeanalizowaniu całości materiałów oraz zapoznaniu się z opinią prawną, członkowie Komisji Rewizyjnej jednogłośnie podjęli decyzję o uznanie skargi złożonej przez pana ............... dotyczącą zwrotu wywłaszczonych nieruchomości działek gruntu o nr 7 i 10 położonych w obrębie ewidencji gruntów Pilchowo za bezzasadne.
Uzasadnienie:
W dniu 19 listopada 2012 roku, po rozpatrzeniu wniosku pana ................ decyzją znak GN.6821.8.2012.KS Starosta Policki odmówił zwrotu wywłaszczonych nieruchomości oznaczonych jako działki nr 7 i 10 obręb Pilchowo. Rozpatrując odwołanie pana .............. Wojewoda Zachodniopomorski wydał decyzję z dnia 12 lutego 2013 roku, znak GN.II.7534.17.2012.4.AP, utrzymującą w mocy decyzję Starosty Polickiego. Powyższe zaskarżył pan ............... a Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie wyrokiem z dnia 13 czerwca 2013 roku sygn. akt II SA/Sz 344/13 uchylił zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą decyzję Starosty Polickiego z dnia 19 listopada 2012 roku znak GN.6821.8.2012.KS. Następnie Naczelny Sąd Administracyjny wyrokiem IOSK 2371/13 z dnia 26 września 2014r. oddalił skargę kasacyjną Gminy Police od ww. wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie. W związku z tym, że orzeczenie i postępowanie sądowo-administracyjne ma charakter kasacyjny, powyższy wyrok nie podlega wykonaniu w sensie materialnym, lecz skutkuje uchyleniem dotychczas wydanych w toku postępowania administracyjnego decyzji
z koniecznością ponownego rozpoznania sprawy przez właściwy organ.
Pragnę nadmienić, iż właściwym organem w niniejszej sprawie jest Starosta Policki i do niego należy kierować wnioski w sprawie. Gmina Police w toku prowadzonego postępowania przez Starostę Polickiego prezentowała rzeczowe stanowisko w sprawie rozwiązania umowy wieczystego użytkowania
i przedstawiła faktyczną i prawna argumentacje na poparcie swojego stanowiska. Zarzut niewykonania wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego oraz prowadzenia postępowania w sposób przewlekły jest bezzasadny, albowiem Gmina Police ani jej Burmistrz nie prowadzi jakiegokolwiek postępowania.
Ad. 7.
Członkowie Komisji dokonali analizy rzeczowej dokumentacji, która dotyczy sprawozdania Burmistrza Polic
z wykonania budżetu za rok 2014, wraz z wieloletnią prognozą finansową i informacją o stanie mienia komunalnego. Prace nad powyższym będą kontynuowane na kolejnym posiedzeniu komisji tj. 15 maja 2015 r.
Ad. 8.
Członkowie Komisji Rewizyjnej zapoznali się z pismami. które wpłynęły na obrady Komisji.
Ad. 9.
Komisja za pośrednictwem Pana Przewodniczącego Rady Miejskiej, zwraca się z wnioskiem o wprowadzenie skargi Pana ........... pod obrady sesji w dniu 27 maja 2015 r. Wnioskuje jednocześnie, aby uzasadnienie skargi w formie uchwały przygotować w oparciu o dokumentację przekazaną do Komisji Rewizyjnej oraz zgodnie z przedstawionym uzasadnieniem w punkcie 6 i przepisami prawa.
Na tym posiedzenie zakończono.