Protokół nr 3/2015 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Policach w dniu 20 stycznia 2015r.
Porządek obrad:
1. Otwarcie obrad i stwierdzenie quorum.
2. Przedstawienie i przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęci protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.
4. Rozpatrzenie skargi pani Katarzyny Jankowskiej.
5. Wysłuchanie pana Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej
i Mieszkaniowej w sprawie skargi złożonej przez panią Katarzynę Jankowską.
6. Omówienie projektów uchwał na najbliższą sesję Rady Miejskiej.
7. Zapoznanie się z pismami, które wpłynęły do komisji.
8. Zatwierdzenie planu pracy Komisji na 2015r.
9. Wolne wnioski.
10. Zamknięcie posiedzenia.
Ad. 1.
Posiedzenie komisji otworzył i przewodniczył pan Andrzej Rogowski – przewodniczący Komisji, na podstawie listy obecności stwierdził quorum.
W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Komisji.
Ad. 2.
Przedstawiony porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.
Ad 3.
Przewodniczący Komisji zaproponował przyjęcie protokołów z poprzedniego posiedzenia Komisji. Protokół został przyjęty jednogłośnie.
Ad. 4.
Członkowie Komisji zapoznali się ze skargą pani Katarzyny Jankowskiej z dnia 08.09.2014 r. złożoną na Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej
i Mieszkaniowej w Policach, która dotyczy„braku właściwego nadzoru przez ZGKiM nad realizacja prac naprawczych dachu w budynku mieszkalnym przy ul. Piłsudskiego 10 w Policach”.
Ad. 5.
Członkowie Komisji po zapoznaniu się ze skargą pani Katarzyny Jankowskiej oraz dokumentacją przekazaną przez Zakład Gospodarki Komunalnej
i Mieszkaniowej, Wydział Organizacyjno-Prawny, protokołami z poprzednich posiedzeń Komisji Rewizyjnej, treścią umowy nr 80/2014, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych i jednoczesnym wysłuchaniu pana Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Policach, postanawia jednogłośnie uznać skargę na Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Policach za bezzasadną.
Uzasadnienie:
Komisja ustaliła, iż właścicielem nieruchomości są osoby fizyczne, które posiadają 47,91% udziału, oraz Gmina Police posiadająca 52,09%. W imieniu wspólnoty zarządcą nieruchomości jest Zakład Gospodarki Komunalnej
i Mieszkaniowej.
Prace związane z częściowym wykonaniem remontu pokrycia dachowego części nieruchomości przy ul. Piłsudskiego 10 w Policach zostały zatwierdzone
na mocy uchwały nr 7/1/2014 podjętej przez Wspólnotę Mieszkaniową
17 marca 2014r.
Na podstawie art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych dokonano wyboru wykonawcy ww. robót, zawarto umowę
i przekazano plac budowy.
W trakcie wykonywania prac wystąpiły porywiste wiatry wraz z intensywnymi opadami atmosferycznymi, które poderwały tymczasowe zabezpieczenie pasa rynnowego i tym samym spowodowały zalanie mieszkań położonych na wyższych kondygnacjach.
Z powyższego wynika, że przyczyną zalania było niewłaściwe zabezpieczenie remontowanej części dachu przez wykonawcę i na tę okoliczność sporządzono protokół oraz wezwano wykonawcę do natychmiastowego zabezpieczenia przed kolejnymi zalaniami.
Na dzień 1września 2014 wyznaczono odbiór robót, jednak w noc poprzedzającą doszło do kolejnego zalania mieszkania i robót nie odebrano,
a wykonawcę zobowiązano do bezzwłocznego usunięcia szkód, służby techniczne sporządziły wymagane protokoły zalań, a kancelaria prawna, która współpracuje z ZGKiM pomogła poszkodowanym w sformułowaniu pism
o wypłatę odszkodowań do ubezpieczycieli.
Członkowie Komisji na podstawie powyższego uznali jednogłośnie,
iż reprezentanci Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej kierowanej przez pana Dyrektora Ryszarda Niedworoka nie uchylali się od wykonywania powierzonych obowiązków, na wezwanie mieszkańców odpowiadali natychmiastową reakcją i zgodnie z umową (§7 pkt 2), prawem budowlanym
i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych (pkt. 5.2) nakazali wykonawcy bezzwłoczne usunięcie szkód. Ponadto pan Dyrektor
w porozumieniu z kancelarią prawną, wspomógł poszkodowanych mieszkańców w sformułowaniu pism o wypłatę odszkodowań do ubezpieczycieli.
Ad. 6.
Przewodniczący komisji zapoznał pozostałych członków z projektami uchwał
na najbliższą sesję RM. Po zapoznaniu się z projektami uchwał, komisja do powyższego nie wnosi uwag.
Ad. 7.
Członkowie Komisji zapoznali się z pismami. które wpłynęły na obrady Komisji.
Ad. 8.
Przedłożony plan pracy Komisji Rewizyjnej na rok 2015 został przeanalizowany i zatwierdzony jednogłośnie.
Ad. 9.
Komisja za pośrednictwem Pana Przewodniczącego Rady Miejskiej, zwraca się z wnioskiem o wprowadzenie skargi Pani Katarzyny Jankowskiej pod obrady sesji w dniu 27 stycznia 2015r. Wnioskuje, jednocześnie, aby uzasadnienie skargi w formie uchwały przygotować w oparciu o dokumentację przekazaną
do Komisji Rewizyjnej oraz zgodnie z przedstawionym uzasadnieniem
w punkcie 5 i przepisami prawa.
Ad. 10.
Przewodniczący komisji po wyczerpaniu porządku obrad zamknął posiedzenie Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Policach.
Na tym posiedzenie zakończono.
Protokołował
Andrzej Rogowski Przewodniczący Komisji
Andrzej Rogowski