Protokół Nr IX/2015 z sesji Rady Miejskiej w Policach w dniu 25 czerwca 2015 roku
Protokół Nr IX/2015
z sesji Rady Miejskiej w Policach
w dniu 25 czerwca 2015 roku
- stan radnych Rady Miejskiej - 20
- obecnych na sesji zgodnie z listą obecności stanowiącą załącznik - 20
nr 3 do protokołu
- nieobecnych - 0
Oprócz radnych w sesji wzięli udział zaproszeni goście, którzy podpisami na liście obecności (stanowiącej załącznik nr 4 do protokołu) potwierdzili swoje uczestnictwo w obradach.
PRZEBIEG OBRAD
Pkt - 1 - Otwarcie obrad, stwierdzenie quorum.
O godzinie 9.00 Przewodniczący Rady W. Król otworzył IX sesję Rady Miejskiej w Policach. Powitał zebranych radnych i zaproszonych gości.
Następnie na podstawie listy obecności stwierdził, że na sali obecnych jest
20 radnych, a zatem wymagane quorum nie budzi wątpliwości.
Pkt - 2 - Przedstawienie porządku obrad.
Przewodniczący Rady W. Król – wpłynęło pismo od Pana Burmistrza z prośbą o wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały w sprawie utworzenia odrębnego obwodu głosowania (pismo stanowi zał. nr 5 do protokołu). Proponuję umieszczenie tego punktu jako 11.
Przewodniczący Rady W. Król poddał pod głosowanie wprowadzenie projektu uchwały do porządku obrad. Głosowanie, przedstawia się następująco:
za – 20 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Projekt uchwały został jednogłośnie przyjęty do porządku obrad przez Radę.
Projekt porządku obrad
stanowi zał. nr 6 do protokołu.
Przewodniczący Rady W. Król odczytał zmieniony porządek obrad.
- Otwarcie obrad, stwierdzenie quorum.
- Przedstawienie porządku obrad.
- Rozpatrzenie uwag do protokołu z VIII sesji Rady Miejskiej w Policach
w dniu 27 maja 2015 roku. - Sprawozdanie z pracy Burmistrza.
- Podjęcie uchwały w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Police na lata 2015-2024.
- Podjęcie uchwały w sprawie zmian budżetu i w budżecie Gminy Police na rok 2015.
- Podjęcie uchwały w sprawie powołania zespołu opiniującego zgłoszonych kandydatów na ławników.
- Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Województwu Zachodniopomorskiemu na realizację zadania pod nazwą „Przebudowa ulicy Grunwaldzkiej w Policach w ciągu drogi wojewódzkiej nr 114”.
- Podjęcie uchwały w sprawie przyznania nieruchomości zamiennej w ramach odszkodowania oraz nabycia nieruchomości.
- Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w części dotyczącej miasta Police, pn.: „Centrum”.
- Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia odrębnego obwodu głosowania.
- Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Police za 2014 rok.
- Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Polic.
- Interpelacje i zapytania radnych.
- Wolne wnioski.
- Zamknięcie obrad.
Pkt - 3 - Rozpatrzenie uwag do protokołu z VIII sesji Rady Miejskiej w Policach w dniu 27 maja 2015 roku.
Radni nie zgłosili uwag do treści protokołu z VIII sesji Rady Miejskiej w dniu 27 maja 2015 roku.
Pkt - 4 - Sprawozdanie z pracy Burmistrza.
Sprawozdanie z pracy Burmistrza Polic za okres od sesji Rady Miejskiej
w dniu 27 maja 2015r. do dnia 25 czerwca 2015r. przedstawił Burmistrz Polic W. Diakun (stanowi zał. nr 7 do protokołu).
Radni nie zgłosili uwag do sprawozdania Burmistrza Polic.
Pkt - 5 - Podjęcie uchwały w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Police na lata 2015-2024.
Skarbnik Gminy J. Zagórski omówił zasadność podjęcia w/w uchwały.
Radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący Rady W. Król odczytał treść uchwały, a następnie zarządził głosowanie, które przedstawia się następująco:
za – 18 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 2
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Uchwała została przyjęta przez Radę.
Uchwała Nr IX/68/2015 stanowi załącznik nr 8 do protokołu.
Pkt - 6 - Podjęcie uchwały w sprawie zmian budżetu i w budżecie Gminy Police na rok 2015.
Skarbnik Gminy J. Zagórski omówił zasadność podjęcia w/w uchwały.
W dyskusji głos zabrali: radny A. Sobczyk, Z-ca Burmistrza J. Pisański
Radni nie zgłosili więcej uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący Rady W. Król odczytał treść uchwały, a następnie zarządził głosowanie, które przedstawia się następująco:
za – 20 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Uchwała została jednogłośnie przyjęta przez Radę.
Uchwała Nr IX/69/2015 stanowi załącznik nr 9 do protokołu.
Pkt - 7 - Podjęcie uchwały w sprawie powołania zespołu opiniującego zgłoszonych kandydatów na ławników.
Sekretarz Gminy A. Komor omówiła zasadność podjęcia w/w uchwały.
Przewodniczący Rady W. Król – odczytał pismo Stowarzyszenia Krajowej Rady Sędziów Społecznych (pismo stanowi zał. Nr 10 do protokołu).
W projekcie uchwały jest 5 kandydatów, więc proszę o podawanie kandydatów.
Radna K. Seweryńczyk – zgłosiła radną H. Olejarnik.
Radna H. Olejarnik – wyraziła zgodę.
Radny M. Michalak – zgłosił radnego M.Rajewskiego.
Radny M. Rajewski – wyraził zgodę.
Radny A.Rogowski – zgłosił radnego M.Różyckiego.
Radny M.Różycki – wyraził zgodę.
Przewodniczący Rady W.Król – jeżeli przyjmiemy kandydaturę Sekretarz A.Komor i Z-cy Naczelnika Wydz.OR M. Usewicza, to mamy 5 kandydatów.
Przewodniczący Rady W.Król poddał pod głosowanie w/w skład kandydatów do komisji. Głosowanie przedstawia się następująco:
za – 20 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Członkowei komisji oddalili się w celu ukonstytuowania się zespołu. Następnie powrócili na salę obrad.
Radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący Rady W.Król odczytał treść uchwały, a następnie zarządził głosowanie, które przedstawia się następująco:
za – 20 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Uchwała została jednogłośnie przyjęta przez Radę.
Uchwała Nr IX/70/2015 stanowi załącznik nr 11 do protokołu.
Pkt - 8 - Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Województwu Zachodniopomorskiemu na realizację zadania pod nazwą „Przebudowa ulicy Grunwaldzkiej w Policach w ciągu drogi wojewódzkiej nr 114”.
Nacz. Wydz TI K. Kuśnierz – omówił zasadność podjęcia w/w uchwały.
Radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący Rady W. Król odczytał treść uchwały, a następnie zarządził głosowanie, które przedstawia się następująco:
za – 20 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Uchwała została jednogłośnie przyjęta przez Radę.
Uchwała Nr IX/71/2015 stanowi załącznik nr 12 do protokołu.
Pkt - 9 - Podjęcie uchwały w sprawie przyznania nieruchomości zamiennej w ramach odszkodowania oraz nabycia nieruchomości.
Nacz. Wydz. GG Z. Bobrowicz – omówiła zasadność podjęcia w/w uchwały.
Radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący Rady W. Król odczytał treść uchwały, a następnie zarządził głosowanie, które przedstawia się następująco:
za – 20 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Uchwała została jednogłośnie przyjęta przez Radę.
Uchwała Nr IX/72/2015 stanowi załącznik nr 13 do protokołu.
Pkt - 10 - Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w części dotyczącej miasta Police, pn.: „Centrum”.
Nacz. Wydz. UA A. Szostak – omówiła zasadnośc podjęcia w/w uchwały oraz autopoprawkę.
Radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący Rady W.Król odczytał treść uchwały, a następnie zarządził głosowanie, które przedstawia się następująco:
za – 20 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Uchwała została jednogłośnie przyjęta przez Radę.
Uchwała Nr IX/73/2015 stanowi załącznik nr 14 do protokołu.
Pkt - 11 - Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia odrębnego obwodu głosowania.
Z-ca Nacz. Wydz. OR M. Usewicz – omówił zasadność podjęcia w/w uchwały.
Radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący Rady W. Król odczytał treść uchwały, a następnie zarządził głosowanie, które przedstawia się następująco:
za – 20 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Uchwała została jednogłośnie przyjęta przez Radę.
Uchwała Nr IX/74/2015 stanowi załącznik nr 15 do protokołu.
Pkt - 12 - Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Police za 2014 rok.
Burmistrz Wł. Diakun scharakteryzował projekt powyższej uchwały oraz przedstawił syntetyczną informację dot. sprawozdania z wykonania budżetu.
Skarbnik Gm. J. Zagórski – omówił sprawozdanie z wykonania budżetu.
Z-ca Burmistrza J. Pisański – omówił zadania inwestycyjne realizowane w 2014 roku.
Radny G. Ufniarz – Komisja Budżetu i Finansów Gminnych wyraziła pozytywną opinię.
Radny A. Rogowski – Komisja Rewizyjna na posiedzeniu w dniu 26 maja rozpatrzyła i pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie finansowe wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Police za 2014 rok.
Radny M. Michalak – Komisja Infrastruktury Komunalnej, Rozwoju i Ekologii również pozytywnie opiniuje w/w uchwałę.
Radna Z. Hlek – Komisja Zdrowia, Spraw Społecznych i Porządku Publicznego pozytywnie opiniuje projekt uchwały.
Przewodniczący W. Król przedstawił radnym opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej dot. Sprawozdania z wykonania budżetu za 2014 rok. (stanowi załącznik nr 16 do protokołu ).
W dyskusji głos zabrał: radny A. Sobczyk.
Przewodniczący Rady W. Król w imieniu Klubu Radnych WS „Gryf XXI” zwrócił się o podjęcie w/w uchwały.
Radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący Rady W. Król odczytał treść uchwały, a następnie zarządził głosowanie, które przedstawia się następująco:
za – 17 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 3
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Uchwała została przyjęta przez Radę.
Uchwała Nr IX/75/2015 stanowi załącznik nr 17 do protokołu.
Pkt - 13 - Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Polic.
Radny A. Rogowski – Komisja Rewizyjna po zapoznaniu sie z wyjaśnieniami Burmistrza Polic oraz Skarbnika Gminy Police oceniła realizację budżetu gminy za rok 2014 pod kątem zgodności z planem budżetowym oraz wykonania budżetu w zakresie jego podstawowych wielkości. W zakresie realizacji dochodów zwrócono szczególnie uwagę na kształtowanie się ich wykonania według źródeł oraz powstawania należności, a w zakresie realizacji wydatków poddano realizację wydatków bieżących i majątkowych. Dokonano analizy poziomu zadłużenia i kształtowania się wskaźnika spłaty zobowiązań, o których mowa w art. 243 ustawy o finansach publicznych. Według Komisji zmiany planu oraz zaciągania zobowiązań, były dokonywane zgodnie z przyjętymi procedurami i uprawnieniami, a wydatki dokonywane były w ramach ustalonych limitów. Na podstawie dokonanej oceny Komisja Rewizyjna pozytywnie zaopiniowała wykonanie budżetu w roku 2014
i wnioskuje o udzielenie Burmistrzowi Polic absolutorium.
Radny M.Michalak - Komisja Infrastruktury Komunalnej, Rozwoju i Ekologii również pozytywnie opiniuje projekt w/w uchwały.
Przewodniczący Rady W.Król – odczytał opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie w sprawie wydania opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia Burmistrzowi Polic absolutorium z tytułu wykonania budżetu w 2014 roku (opinia stanowi zał. nr 18 do protokołu).
Radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący Rady W.Król odczytał treść uchwały, a następnie zarządził głosowanie, które przedstawia się następująco:
za – 17 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 3
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Uchwała została przyjęta przez Radę.
Uchwała Nr IX/76/2015 stanowi załącznik nr 19 do protokołu.
Przewodniczący Rady W. Król złożył gratulacje Burmistrzowi, jego zastępcom i wszystkim pracownikom w związku z uchwalonym absolutorium.
Burmistrz Wł.Diakun złożył podziękowania radnym za udzielenie absolutorium. Swoim zastępcom, naczelnikom wydziałów, skarbnikowi i pracownikom urzędu podziękował za współpracę w tworzeniu i realizacji budżetu.
Pkt - 14 - Interpelacje i zapytania radnych.
Pkt - 15 - Wolne wnioski.
Radny M. Różycki – przedstawił swoją interpelację, która stanowią załącznik nr 20 do protokołu.
Radna Z. Hlek – w imieniu mieszkańców Przęsocina podziękowała za położenie nakładki asfaltowej na ul. Kościelnej.
Radny A. Partyka – w imieniu mieszkańców Starego Miasta poprosił, aby zwrócić sie do Komendy Policji w sprawie częstszych nocnych patroli koło sklepu Regulus. Sklep jest czynny przez 24 godziny i w okresie letnim dochodzi do zakłóceń porządku.
Radny G. Ufniarz – wniosek o naprawę dwóch miejsc na ul. Bohaterów Westerplatte, gdzie zapada się prawdopodobnie kanalizacja i powstają coraz większe dziury. W tej chwili jest problem z ich omijaniem, bo są bardzo głębokie.
Radny A. Rogowski – zaprosił zebranych na jutrzejszy piknik z meczem charytatywnym na rzecz Dawida Serwacha. Rodzina zbiera pieniądze na jego rehabilitację. Bilet cegiełka kosztuje 10 zł.
Radny A.Sobczyk – wyjazd z odnogi ul. Długosza na główną ul. Długosza jest opatrzony znakiem pierwszeństwa przejazdu, ale jest często nieprzestrzegany. Widoczność jego jest ograniczona. Proszę
o rozważenie, czy jest możliwość postawienia znaku stop.
Przejście dla pieszych przy przedszkolu nr 9 – czy można tam nanieść pasy na część, na której ciągle parkują pojazdy. Odbierają to jako zatokę do parkowania, a to uniemożliwia przejście po pasach przez jezdnię.
Proszę o informację od Wydziału Działalności Gospodarczej – ile w Policach działa podmiotów, ile jest zarejestrowanych ? Proszę o statystykę ile na przestrzeni ostatnich 3 lat każdego roku nowych podmiotów się zarejestrowało, a ile zrezygnowało z działalności.
Nacz. Wydz. S.Staszkiewicz – w ramach remontu chodnika przy ul. Piaskowej to przejście, czyli te 3 stanowiska, które pozostały nam po wykonaniu przejścia zostaną przebrukowane. Zlikwidowane zostaną linie segregacyjne, czyli segregujące miejsca do postoju samochodów. Jeżeli będzie taka konieczność, to namalujemy przejście do samego chodnika. W projekcie zmiany organizacji ruchu, który zatwierdziło nam Starostwo takiego czegoś nie mieliśmy. W tej chwili parkujący na tych 3 miejscach łamią przepisy.
Przewodniczący Rady W. Król życzył zebranym udanych wakacji.
Pkt - 16 - Zamknięcie obrad.
Przewodniczący W. Król stwierdził, że porządek obrad dzisiejszej sesji został wyczerpany. Podziękował radnym i gościom za udział w obradach i ogłosił
o godz. 11.00 zakończenie IX sesji Rady Miejskiej w Policach.
Protokołowała:
I. Zagórska-Król
Przewodniczący Rady
Witold Król