Protokół Nr VI/2015 z sesji Rady Miejskiej w Policach w dniu 31 marca 2015 roku
Protokół Nr VI/2015
z sesji Rady Miejskiej w Policach
w dniu 31 marca 2015 roku
- stan radnych Rady Miejskiej - 20
- obecnych na sesji zgodnie z listą obecności stanowiącą załącznik - 20
nr 3 do protokołu
- nieobecnych - 0
Oprócz radnych w sesji wzięli udział zaproszeni goście, którzy podpisami na liście obecności (stanowiącej załącznik nr 4 do protokołu) potwierdzili swoje uczestnictwo w obradach.
PRZEBIEG OBRAD
Pkt - 1 - Otwarcie obrad, stwierdzenie quorum.
O godzinie 9.00 Przewodniczący Rady W. Król otworzył VI sesję Rady Miejskiej w Policach. Powitał zebranych radnych i zaproszonych gości.
Następnie na podstawie listy obecności stwierdził, że na sali obecnych jest
20 radnych, a zatem wymagane quorum nie budzi wątpliwości.
Pkt - 2 - Przedstawienie porządku obrad.
Przewodniczący Rady W.Król – w dniu 26.03.2015 r. wpłynęło pismo od Pana Burmistrza z prośbą o wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały w sprawie upoważnienia Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Policach do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej obejmujących przyznawanie dodatku energetycznego (pismop stanowi zał. nr 5 do protokołu). Proponuję umieszczenie tego punkltu jako 14.
Przewodniczący Rady W. Król poddał pod głosowanie wprowadzenie projektu uchwały do porządku obrad. Głosowanie, przedstawia się następująco:
za – 20 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Projekt uchwały został jednogłośnie przyjęty do porządku obrad przez Radę.
Projekt porządku obrad
stanowi zał. nr 6 do protokołu.
Przewodniczący Rady W.Król odczytał zmieniony porządek obrad.
Porządek obrad sesji przedstawia się następująco:
- Otwarcie obrad, stwierdzenie quorum.
- Przedstawienie porządku obrad.
- Rozpatrzenie uwag do protokołu z V sesji Rady Miejskiej w Policach w dniu 24 lutego 2015 roku.
- Sprawozdanie z pracy Burmistrza.
- Podjęcie uchwały w sprawie zmian budżetu i w budżecie Gminy Police na rok 2015.
- Podjęcie uchwały w sprawie niewyrażenia zgody na wyodrębnienie w budżecie Gminy Police środków stanowiących fundusz sołecki.
- Podjęcie uchwały w sprawie zarządzenia wyborów do Rady Osiedla Nr 7 Anny Jagiellonki w Policach.
- Podjęcie uchwały w sprawie zarządzenia wyborów do Rady Osiedla Nr 2 Stare Miasto w Policach.
- Podjęcie uchwały w sprawie zarządzenia wyborów sołtysa i członków rady sołeckiej w Siedlicach.
- Podjęcie uchwały w sprawie zarządzenia wyborów sołtysa i członków rady sołeckiej w Drogoradzu.
- Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia odrębnego obwodu głosowania.
- Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Police w 2015 r.
- Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Police.
- Podjęcie uchwały w sprawie upoważnienia Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Policach do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej obejmujących przyznawanie dodatku energetycznego.
- Interpelacje i zapytania radnych.
- Wolne wnioski.
- Zamknięcie obrad.
Pkt - 3 - Rozpatrzenie uwag do protokołu z V sesji Rady Miejskiej w Policach w dniu 24 lutego 2015 roku.
Radni nie zgłosili uwag do treści protokołu z V sesji Rady Miejskiej w dniu 24 lutego 2015 roku.
Pkt - 4 - Sprawozdanie z pracy Burmistrza.
Sprawozdanie z pracy Burmistrza Polic za okres od sesji Rady Miejskiej
w dniu 24 lutego 2015r. do dnia 31 marca 2015r. przedstawił Burmistrz Polic W. Diakun (stanowi zał. nr 7 do protokołu).
Radny M.Różycki – w ubiegłorocznym budżecie Rada Miejska przeznaczyła 110 tys. zł na wydanie encyklopedii Polic. Na dzień dzisiejszy nie ma ani encyklopedii, ani pieniędzy.
Burmistrz Polic W.Diakun – celowo przesunąłem ten termin, aby na 25-lecie samorządności wręczyć encyklopedię wszystkim tu obecnym radnym.
Radni nie zgłosili więcej uwag do sprawozdania.
Pkt - 5 - Podjęcie uchwały w sprawie zmian budżetu i w budżecie Gminy Police na rok 2015.
Skarbnik Gminy J.Zagórski - omówił zasadność podjęcia w/w uchwały.
Radny G.Ufniarz – opinia Komisji Budżetu i Finansów Gminnych jest pozytywna.
Radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący Rady W. Król odczytał treść uchwały, a następnie zarządził głosowanie, które przedstawia się następująco:
za – 20 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Uchwała została jednogłośnie przyjęta przez Radę.
Uchwała Nr VI/39/2015 stanowi załącznik nr 8 do protokołu.
Pkt - 6 - Podjęcie uchwały w sprawie niewyrażenia zgody na wyodrębnienie w budżecie Gminy Police środków stanowiących fundusz sołecki.
Skarbnik Gminy J.Zagórski - omówił zasadność podjęcia w/w uchwały.
Radny G.Ufniarz – opinia Komisji Budżetu i Finansów Gminnych jest pozytywna.
Radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący Rady W. Król odczytał treść uchwały, a następnie zarządził głosowanie, które przedstawia się następująco:
za – 20 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Uchwała została jednogłośnie przyjęta przez Radę.
Uchwała Nr VI/40/2015 stanowi załącznik nr 9 do protokołu.
Pkt - 7 - Podjęcie uchwały w sprawie zarządzenia wyborów do Rady Osiedla Nr 7 Anny Jagiellonki w Policach.
Z-ca Nacz. Wydz. OR M.Usewicz - omówił zasadność podjęcia uchwał dot. wyborów w radach sołeckich i radach osiedli.
Radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący Rady W. Król odczytał treść uchwały, a następnie zarządził głosowanie, które przedstawia się następująco:
za – 20 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Uchwała została jednogłośnie przyjęta przez Radę.
Uchwała Nr VI/41/2015 stanowi załącznik nr 10 do protokołu.
Pkt - 8 - Podjęcie uchwały w sprawie zarządzenia wyborów do Rady Osiedla Nr 2 Stare Miasto w Policach.
Radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący Rady W. Król odczytał treść uchwały, a następnie zarządził głosowanie, które przedstawia się następująco:
za – 20 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Uchwała została jednogłośnie przyjęta przez Radę.
Uchwała Nr VI/42/2015 stanowi załącznik nr 11 do protokołu.
Pkt - 9 - Podjęcie uchwały w sprawie zarządzenia wyborów sołtysa i członków rady sołeckiej w Siedlicach.
Radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący Rady W. Król odczytał treść uchwały, a następnie zarządził głosowanie, które przedstawia się następująco:
za – 20 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Uchwała została jednogłośnie przyjęta przez Radę.
Uchwała Nr VI/43/2015 stanowi załącznik nr 12 do protokołu.
Pkt - 10 - Podjęcie uchwały w sprawie zarządzenia wyborów sołtysa i członków rady sołeckiej w Drogoradzu.
Radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący Rady W. Król odczytał treść uchwały, a następnie zarządził głosowanie, które przedstawia się następująco:
za – 20 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Uchwała została jednogłośnie przyjęta przez Radę.
Uchwała Nr VI/44/2015 stanowi załącznik nr 13 do protokołu.
Pkt - 11 - Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia odrębnego obwodu głosowania.
Z-ca Nacz. Wydz. OR M.Usewicz - omówił zasadność podjęcia w/w uchwały.
Radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący Rady W. Król odczytał treść uchwały, a następnie zarządził głosowanie, które przedstawia się następująco:
za – 20 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Uchwała została jednogłośnie przyjęta przez Radę.
Uchwała Nr VI/45/2015 stanowi załącznik nr 14 do protokołu.
Pkt - 12 - Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Police w 2015 r.
p.o. Nacz. Wydz. OŚ A.Hamratowicz - omówiła zasadność podjęcia w/w uchwały.
Radny M.Michalak – Komisja Infrastruktury Komunalnej, Rozwoju i Ekologii pozytywnie oceniła projekt uchwały.
Radny G.Ufniarz – schronisko w Dobraj, to bardzo dobra i nowoczesna placówka. Doskonałe warunki są dla psów, natomiast z kotami jest gorzej.
Radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący Rady W. Król odczytał treść uchwały, a następnie zarządził głosowanie, które przedstawia się następująco:
za – 20 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Uchwała została jednogłośnie przyjęta przez Radę.
Uchwała Nr VI/46/2015 stanowi załącznik nr 15 do protokołu.
Przerwa od godz. 9.50 do godz. 10.15
Pani Sylwia Ryclaw ze Stowarzyszenia Hospicjum Królowej Apostołów w Policach opowiedziała o idei kwesty „Pola Nadziei“.
Wolontariusze z Gimnazjum Nr 1 i 3 przeprowadzili kwestę na rzecz Hospicjum Królowej Apostołów w Tanowie.
Pkt - 13 - Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Police.
Nacz. Wydz. UA A.Szostak - omówiła zasadność podjęcia w/w uchwały.
Architekt M.Cymbik – omówiła uwagę nr 1 (załącznik nr 3 do uchwały)
Przewodniczący Rady W.Król – każda odrzucona uwaga musi zostać poddana pod głosowanie, tzn. czy ją przyjąć, czy odrzucić. Po przedstawieniu przez panią architekt kolejnego punktu Wysoka Rada będzie głosowała nad rozstrzygnięciem w tej sprawie.
Radni nie zgłosili uwag do uwagi nr 1.
Przewodniczący Rady W. Król zarządził głosowanie nad odrzuceniem uwagi nr 1, które przedstawia się następująco:
za – 20 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Uwaga Nr 1 została odrzucona przez Radę.
Architekt M.Cymbik – omówiła uwagę nr 2 (załącznik nr 3 do uchwały).
Radni nie zgłosili uwag do uwagi nr 2.
Przewodniczący Rady W. Król zarządził głosowanie nad odrzuceniem uwagi nr 2, które przedstawia się następująco:
za – 20 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Uwaga Nr 2 została odrzucona przez Radę.
Architekt M.Cymbik – omówiła uwagę nr 3 (załącznik nr 3 do uchwały).
Radni nie zgłosili uwag do uwagi nr 3.
Przewodniczący Rady W. Król zarządził głosowanie nad odrzuceniem uwagi nr 3, które przedstawia się następująco:
za – 20 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Uwaga Nr 3 została odrzucona przez Radę.
Architekt M.Cymbik – omówiła uwagę nr 4 (załącznik nr 3 do uchwały).
Radni nie zgłosili uwag do uwagi nr 4.
Przewodniczący Rady W. Król zarządził głosowanie nad odrzuceniem uwagi nr 4, które przedstawia się następująco:
za – 20 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Uwaga Nr 4 została odrzucona przez Radę.
Architekt M.Cymbik – omówiła uwagę nr 5 (załącznik nr 3 do uchwały).
Radni nie zgłosili uwag do uwagi nr 5.
Przewodniczący Rady W. Król zarządził głosowanie nad odrzuceniem uwagi nr 5, które przedstawia się następująco:
za – 20 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Uwaga Nr 5 została odrzucona przez Radę.
Architekt M.Cymbik – omówiła uwagę nr 6 (załącznik nr 3 do uchwały).
Radni nie zgłosili uwag do uwagi nr 6.
Przewodniczący Rady W. Król zarządził głosowanie nad odrzuceniem uwagi nr 6, które przedstawia się następująco:
za – 20 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Uwaga Nr 6 została odrzucona przez Radę.
Architekt M.Cymbik – omówiła uwagę nr 7 (załącznik nr 3 do uchwały).
Radni nie zgłosili uwag do uwagi nr 7.
Przewodniczący Rady W. Król zarządził głosowanie nad odrzuceniem uwagi nr 7, które przedstawia się następująco:
za – 20 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Uwaga Nr 7 została odrzucona przez Radę.
Architekt M.Cymbik – omówiła uwagę nr 8 (załącznik nr 3 do uchwały).
Radni nie zgłosili uwag do uwagi nr 8.
Przewodniczący Rady W. Król zarządził głosowanie nad odrzuceniem uwagi nr 8, które przedstawia się następująco:
za – 20 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Uwaga Nr 8 została odrzucona przez Radę.
Architekt M.Cymbik – omówiła uwagę nr 9 (załącznik nr 3 do uchwały).
Radni nie zgłosili uwag do uwagi nr 9.
Przewodniczący Rady W. Król zarządził głosowanie nad odrzuceniem uwagi nr 9, które przedstawia się następująco:
za – 20 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Uwaga Nr 9 została odrzucona przez Radę.
Architekt M.Cymbik – omówiła uwagę nr 10 (załącznik nr 3 do uchwały).
Radni nie zgłosili uwag do uwagi nr 10.
Przewodniczący Rady W. Król zarządził głosowanie nad odrzuceniem uwagi nr 10, które przedstawia się następująco:
za – 20 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Uwaga Nr 10 została odrzucona przez Radę.
Architekt M.Cymbik – omówiła uwagę nr 11 (załącznik nr 3 do uchwały).
Radni nie zgłosili uwag do uwagi nr 11.
Przewodniczący Rady W. Król zarządził głosowanie nad odrzuceniem uwagi nr 11, które przedstawia się następująco:
za – 20 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Uwaga Nr 11 została odrzucona przez Radę.
Architekt M.Cymbik – omówiła uwagę nr 12 (załącznik nr 3 do uchwały).
Radni nie zgłosili uwag do uwagi nr 12.
Przewodniczący Rady W. Król zarządził głosowanie nad odrzuceniem uwagi nr 12, które przedstawia się następująco:
za – 20 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Uwaga Nr 12 została odrzucona przez Radę.
Architekt M.Cymbik – omówiła uwagę nr 13 (załącznik nr 3 do uchwały).
Radni nie zgłosili uwag do uwagi nr 13.
Przewodniczący Rady W. Król zarządził głosowanie nad odrzuceniem uwagi nr 13, które przedstawia się następująco:
za – 20 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Uwaga Nr 13 została odrzucona przez Radę.
Architekt M.Cymbik – omówiła uwagę nr 14 (załącznik nr 3 do uchwały).
Radni nie zgłosili uwag do uwagi nr 14.
Przewodniczący Rady W. Król zarządził głosowanie nad odrzuceniem uwagi nr 14, które przedstawia się następująco:
za – 20 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Uwaga Nr 14 została odrzucona przez Radę.
Architekt M.Cymbik – omówiła uwagę nr 15 (załącznik nr 3 do uchwały).
Radni nie zgłosili uwag do uwagi nr 15.
Przewodniczący Rady W. Król zarządził głosowanie nad odrzuceniem uwagi nr 15, które przedstawia się następująco:
za – 20 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Uwaga Nr 15 została odrzucona przez Radę.
Architekt M.Cymbik – omówiła uwagę nr 16 (załącznik nr 3 do uchwały).
Radni nie zgłosili uwag do uwagi nr 16.
Przewodniczący Rady W. Król zarządził głosowanie nad odrzuceniem uwagi nr 16, które przedstawia się następująco:
za – 20 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Uwaga Nr 16 została odrzucona przez Radę.
Architekt M.Cymbik – omówiła uwagę nr 17 (załącznik nr 3 do uchwały).
Radni nie zgłosili uwag do uwagi nr 17.
Przewodniczący Rady W. Król zarządził głosowanie nad odrzuceniem uwagi nr 17, które przedstawia się następująco:
za – 20 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Uwaga Nr 17 została odrzucona przez Radę.
Architekt M.Cymbik – omówiła uwagę nr 18 (załącznik nr 3 do uchwały).
Radni nie zgłosili uwag do uwagi nr 18.
Przewodniczący Rady W. Król zarządził głosowanie nad odrzuceniem uwagi nr 18, które przedstawia się następująco:
za – 20 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Uwaga Nr 18 została odrzucona przez Radę.
Architekt M.Cymbik – omówiła uwagę nr 19 (załącznik nr 3 do uchwały).
Radni nie zgłosili uwag do uwagi nr 19.
Przewodniczący Rady W. Król zarządził głosowanie nad odrzuceniem uwagi nr 19, które przedstawia się następująco:
za – 20 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Uwaga Nr 19 została odrzucona przez Radę.
Architekt M.Cymbik – omówiła uwagę nr 20 (załącznik nr 3 do uchwały).
Radni nie zgłosili uwag do uwagi nr 20.
Przewodniczący Rady W. Król zarządził głosowanie nad odrzuceniem uwagi nr 20, które przedstawia się następująco:
za – 20 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Uwaga Nr 20 została odrzucona przez Radę.
Architekt M.Cymbik – omówiła uwagę nr 21 (załącznik nr 3 do uchwały).
Radni nie zgłosili uwag do uwagi nr 21.
Przewodniczący Rady W. Król zarządził głosowanie nad odrzuceniem uwagi nr 21, które przedstawia się następująco:
za – 20 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Uwaga Nr 21 została odrzucona przez Radę.
Architekt M.Cymbik – omówiła uwagę nr 22 (załącznik nr 3 do uchwały).
Radni nie zgłosili uwag do uwagi nr 22.
Przewodniczący Rady W. Król zarządził głosowanie nad odrzuceniem uwagi nr 22, które przedstawia się następująco:
za – 20 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Uwaga Nr 22 została odrzucona przez Radę.
Architekt M.Cymbik – omówiła uwagę nr 23 (załącznik nr 3 do uchwały).
Radni nie zgłosili uwag do uwagi nr 23.
Przewodniczący Rady W. Król zarządził głosowanie nad odrzuceniem uwagi nr 23, które przedstawia się następująco:
za – 20 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Uwaga Nr 23 została odrzucona przez Radę.
Architekt M.Cymbik – omówiła uwagę nr 24 (załącznik nr 3 do uchwały).
Radni nie zgłosili uwag do uwagi nr 24.
Przewodniczący Rady W. Król zarządził głosowanie nad odrzuceniem uwagi nr 24, które przedstawia się następująco:
za – 20 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Uwaga Nr 24 została odrzucona przez Radę.
Radny M.Michalak – Komisja Infrastruktury Komunalnej, Rozwoju i Ekologii po wnikliwej analizie wszystkich wniosków zgłoszonych przez mieszkańców oraz skupieniu sie na wnioskach zgłoszonych w studium pozytywnie opiniuje uchwałę.
Przewodniczący Rady W.Król – ile uwag zostało uwzględnionych ?
Nacz. Wydz. UA A.Szostak – wniosków do studium zostało zgłoszonych ponad 400. Z tego nieuwzględnionych uwag 24.
Radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący Rady W. Król odczytał treść uchwały, a następnie zarządził głosowanie, które przedstawia się następująco:
za – 20 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Uchwała została jednogłośnie przyjęta przez Radę.
Uchwała Nr VI/47/2015 stanowi załącznik nr 16 do protokołu.
Pkt - 14 - Podjęcie uchwały w sprawie upoważnienia Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Policach do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej obejmujących przyznawanie dodatku energetycznego.
Sekretarz Gminy A.Komor - omówiła zasadność podjęcia w/w uchwały.
Radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący Rady W. Król odczytał treść uchwały, a następnie zarządził głosowanie, które przedstawia się następująco:
za – 20 radnych
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.
Uchwała została jednogłośnie przyjęta przez Radę.
Uchwała Nr VI/48/2015 stanowi załącznik nr 17 do protokołu.
Pkt - 15 - Interpelacje i zapytania radnych.
Pkt - 16 - Wolne wnioski.
Radny M.Różycki – przedstawił swoje interpelacje, które stanowią załączniki nr 18, 19, 20.
Radny K.Kowalewski - przedstawił swoje interpelacje, które stanowią załączniki nr 21, 22, 23.
Radny A.Rogowski – na jakim etapie jest przedsięwzięcie na ul. Kuźnickiej ? Czy są prowadzone jakiekolwiek rozmowy na ten temat, złożone wnioski ?
Burmistrz Polic W.Diakun – są prowadzone intensywne prace teoretyczne. Odpowiedzi udzielimy na piśmie.
Nacz. Wydz. RiFP A.Soprych – na wiadukt przy ul. Kuźnickiej gotowa jest pełna dokumentacja budowlana z pozwoleniem na budowę. Wniosek został złożony do Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych rozważanych przez Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego. Konsultacje społeczne dotyczące uszczegółowienia są prowadzone. W najbliższym czasie Marszałek zdecyduje o inwestycjach, które będą prowadzone. Tam jest 67% dofinansowania. Czekamy więc na decyzję Pana Marszałka.
Radny A.Partyka – naprzeciwko budynku na ul. Wojska Polskiego 77 jest parking. Mieszkańcy proszą o poszerzenie tego parkingu o 3 – 4 miejsca. Jest taka możliwość.
Radny A.Sobczyk - przedstawił swoje interpelacje, które stanowią załączniki nr 24, 25, 26.
Radny M.Dolak – na jakim etapie jest naprawa oświetlenia na boisku przy ul. Piaskowej. Z 24 lamp świeci aż 6. Interpelację radni złożyli w połowie stycznia.
Z-ca Burmistrza J.Pisański – przygotowywana jest dokumentacja techniczna. Na kwietniową sesję przygotujemy wniosek o przeznaczenie środków na kompleksową modernizację oświetlenia.
Radny G.Ufniarz – podziękował za błyskawiczną reakcję w sprawie placu zabaw między ul. Zamenhofa a Kingą.
Na wniosek Rady Osiedla jedno z wejść zostało zamknięte. To jest wniosek słuszny, ale plac jest dosyć rozległy i wchodzenie przez jedną wąską bramkę to za mało. Wniosek, aby zamkniętą bramkę przesunąć i umieścić w innym miejscu, aby dostęp do placu był z dwóch stron.
Teren u zbiegu ulic Piaskowej – Bursztynowej ostatnio stał się miejscem, gdzie pojawia się coraz więcej śmieci i odpadów. Czy można tam skierować odpowiednie służby, aby zadziałać i uprzątnąć teren ? Nieładne miejsce.
W ubiegłym roku dokonałem przeglądu wiat na przystankach autobusowych na terenie miasta. Raport przekazałem do Pana Burmistrza. Mamy zaplanowane pieniądze na wymianę niektórych wiat. W jakim zakresie będzie to realizowane ?
Radny W.Kosiorkiewicz – nawiązując do interpelacji radnego Krystiana Kowalewskiego – odbyło się spotkanie z przedstawicielami Związku Nauczycielstwa Polskiego. Padają zarzuty, że tam jest np. parę petów, czy p.Manik powiedział, że o 12-tej nie ma tłoku, chętnych do wypicia piwa. Panie Burmistrzu, proszę o poważne podejście do tej sprawy.
Radna K.Seweryńczyk – dziękuję za posprzątanie miejsca za p.Orzechem na ul. Wojska Polskiego, we wnęce zawsze były śmieci.
Proszę, aby Straż Miejska przed sklepem Regulus, gdzie jest znak zatrzymywania się – postoju, zwracała uwagę ludziom, którzy blokują wejścia. Tam są stojaki na rowery, często osoby z wózkami z dziećmi nie mogą przejechać na tym chodniku, bo stoją auta.
Radny A.Partyka – parking jest koło Urzędu Stanu Cywilnego. Dobrym rozwiązaniem, by było postawienie słupków.
Przewodniczący Rady W.Król poprosił o terminowe złożenie oświadczeń majątkowych oraz złożył zebranym życzenia świąteczne.
Pkt - 17 - Zamknięcie obrad.
Przewodniczący W. Król stwierdził, że porządek obrad dzisiejszej sesji został wyczerpany. Podziękował radnym i gościom za udział w obradach i ogłosił
o godz. 11.40 zakończenie VI sesji Rady Miejskiej w Policach.
Protokołowała:
I. Zagórska-Król
Przewodniczący Rady
Witold Król