BURMISTRZ POLIC

ul. Stefana Batorego 3, 72-010 Police, tel.: 91 43 118 30, fax: 91 43 118 32,

na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych (PZP),
ogłasza przetarg nieograniczony
o wartości poniżej kwot określonych w przepisach na podstawie art. 11 ust. 8 PZP

na

ROZBUDOWA I PRZEBUDOWA ISTNIEJACEGO PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO NR 5  W POLICACH

1. Prowadzący postępowanie: Urząd Miejski w Policach, Wydział Techniczno-Inwestycyjny (ul. Bankowa 18, 72-010 Police, tel.:  91 43 118 61, fax:  91 43 118 71)

2. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia dostępna na stronie internetowej zamawiającego – www.police.pl .

3. Przedmiotem zamówienia jest: a/ przebudowa istniejącego budynku przedszkola, b/ rozbudowa w stronę wschodnią o część dwukondygnacyjną niepodpiwniczoną, połączoną na obu kondygnacjach z częścią istniejącą, c/ rozbudowa zewnętrznych instalacji infrastruktury technicznej, d/ wykonanie instalacji elektrycznej oświetlenia terenu przedszkola,

e/ wykonanie ogrodzenia terenu.

4. Wspólny słownik zamówień (CPV): 45210000-2, 45214100-1, 45262700-9.       

5. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych i wariantowych.

6. Wymagany termin wykonania zamówienia  – do dnia 16.10.2017 r.

7. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu:

1) nie podlegają wykluczeniu z art. 24 ust. 1 pkt 12-23 oraz z art. 24 ust. 5 pkt 1,2 i 4 ustawy Pzp,

2) spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu:

a/ dot. kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów –  Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie;

b/ dot. sytuacji ekonomicznej lub finansowej – tj. wykonawcy, którzy posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 500 000 PLN;

c/ dot. zdolności technicznej lub zawodowej – tj. wykonawcy, którzy:   - nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali należycie (zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończyli) co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie bądź rozbudowie obiektu użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej co najmniej  500 m2,

- dysponują osobami posiadającymi kwalifikacje, uprawnienia, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do kierowania robotami budowlanymi przy realizacji przedmiotowego zamówienia.

Kierownik Budowy: Wymagane kwalifikacje: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej w odniesieniu do konstrukcji oraz architektury obiektu bez ograniczeń lub w ograniczonym  zakresie. Wymagane doświadczenie zawodowe: nie mniej niż 5-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy licząc od daty uzyskania uprawnień budowlanych. Kierownik robót sanitarnych: Wymagane kwalifikacje: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci cieplnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń. Kierownik robót elektrycznych:  Wymagane kwalifikacje: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń.

8. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę,  który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12-23 oraz art. 24 ust. 5 pkt 1, 2, 4 i 8 ustawy PZP tj. Wykonawcę:a/ w stosunku do Wykonawcy otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2015r. poz. 978, z późn. zm.) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2015 r. poz. 233, z późn. zm.),   b/ który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych – art. 24 ust. 5 pkt 2 PZP,   c/ który, z przyczyn leżących po jego stronie, nie wykonał albo nienależycie wykonał w istotnym stopniu wcześniejszą umowę w sprawie zamówienia publicznego lub umowę koncesji, zawartą z zamawiającym, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-4 PZP, co doprowadziło do rozwiązania umowy lub zasądzenia odszkodowania – art. 24 ust. 5 pkt 4 PZP, d/ który, naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne + lub zdrowotne, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 15 PZP, chyba że wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności – art. 24 ust. 5 pkt 8 PZP.

9. Wykaz oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia:

9.1.  DOKUMENTY, KTÓRE NALEŻY ZŁOŻYĆ WRAZ Z OFERTĄ – dot. wszystkich wykonawców

1)  Wypełniony formularz ofertowy (wg wzoru – zał.1 do SIWZ).

2)  Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania (wg wzoru – zał.2 do SIWZ).

3)  Dowód wniesienia wadium wraz ze wskazaniem rachunku bankowego, na który Zamawiający winien zwrócić wadium (w przypadku wniesienia wadium w pieniądzu).

4)  Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie, w przypadku:

a) podpisywania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z właściwego rejestru (pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy).

b) podmiotów występujących wspólnie (pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu – zgodnie z art. 23 ustawy PZP).

9.2. DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA, KTÓRE NALEŻY ZŁOŻYĆ W TERMINIE 3 DNI OD ZAMIESZCZENIA NA STRONIE INTERNETOWEJ ZAMAWIAJĄCEGO WYKAZU ZŁOŻONYCH OFERT WRAZ Z INFORMACJĄ, O KTÓREJ MOWA W ART. 86 UST. 5 PZP – dot. wszystkich wykonawców

Oświadczenie dot. przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 PZP (wg wzoru – zał. 3 do SIWZ).

Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

9.3. DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA, KTÓRE NALEŻY ZŁOŻYĆ NA WEZWANIE ZAMAWIAJĄCEGO – dot. wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza

1) Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 PZP – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

2) Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.

3) Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.

4) Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert.

 W przypadku korzystania przez wykonawcę z sytuacji ekonomicznej innych podmiotów, należy złożyć:

-  zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia wraz z informacją banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową tych podmiotów,

-  oświadczenie tych podmiotów o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania.

5)  Wykaz robót budowlanych (wg. wzoru – zał. 4 do SIWZ)wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty.

 W przypadku korzystania przez wykonawcę ze zdolności technicznych innych podmiotów, należy złożyć:

 -  zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia wraz z informacją o sposobie wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego,  

 -  oświadczenie tych podmiotów o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania.

6) Oświadczenie na temat wykształcenia i kwalifikacji zawodowych wykonawcy lub kadry kierowniczej wykonawcy (wg wzoru – zał. 5 do SIWZ).

10. Warunkiem udziału w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości 100 000 PLN.  

11. Wybór oferty najkorzystniejszej zostanie dokonany wg kryteriów: Cena – 70%,  Termin wykonania – 30%. 

12. Zamawiający przewiduje zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy PZP.

13. Oferty (w języku polskim)należy składać w Urzędzie Miejskim w Policach, 72-010 Police, ul. Stefana Batorego 3, pok. nr 30,  do dnia 15.03.2017 r. do godz. 10:30.

14. Okres związania ofertą wynosi 30 dni.  

15. Nie zamierza się zawierać umowy ramowej ani ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.

16. Nie przewiduje się wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.  

17. Nie przewiduje się udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3.    

18. Nie przewiduje się zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

19. Zamawiający dopuszcza następujące zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy:

19.1.  Zmiana terminu realizacji zamówienia w przypadku:  

a) wstrzymania robót lub wystąpienia znaczących przerw w robotach, z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy,

b) zmian dokumentacji projektowej lub/i specyfikacji technicznych.

19.2. Zmiana terminu ważności zabezpieczenia należytego wykonania umowy w przypadku zmiany terminu realizacji zamówienia. Jeżeli strona trzecia, od której zależy przedłużenie ważności zabezpieczenia nie wyda zgody na takie przedłużenie, Wykonawca zobowiązany będzie skorzystać z innych form zabezpieczenia.

19.3. Zmiany technologiczne, materiałowe oraz zmiany ilościowe zamawianych robót, przy zachowaniu ogólnej wartości zamówienia zastrzeżonej dla Wykonawcy w umowie i cenie ryczałtowej, w wyniku zmiany dokumentacji projektowej bądź specyfikacji technicznych.

19.4. Zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu Umowy lub świadczenia Stron;

19.5. Zmiany wysokości kwoty brutto wynagrodzenia w przypadku: a/ zmiany stawki podatku VAT dokonanej ustawą z zastrzeżeniem, że zmiana wysokości kwoty brutto wynagrodzenia może obejmować tylko część należną za roboty wykonane po dniu wejścia w życie przepisów zmieniających stawkę podatku VAT, b/ wystąpienia konieczności wykonania robót  dodatkowych,  c/ zmian dokonywanych na podstawie art. 144 ust.1 pkt 2-6 ustawy PZP.

19.6.  Zmiana innych warunków umowy, jeżeli w chwili zawarcia umowy nieznane były fakty mające na nie wpływ lub zakres zmian spowoduje następstwa korzystne dla zamawiającego.

20. Ogłoszenie o zamówieniu zamieszczono w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 01.03.2017 roku.

 

INFORMACJA O PRZEDŁUŻENIU TERMINU SKŁADANIA OFERT :


Oferty należy składać w t
erminie do dnia 17.03.2017 roku do godz. 10:30 na adres Zamawiającego.

Otwarcie ofert nastąpi w dniu 17.03.2017 roku o godz. 11:00 w siedzibie Zamawiającego .

 

 



Załączniki:

Ogłoszenie
SIWZ
Zał. 1-5 do SIWZ
Zał. 6 do SIWZ
Projekty budowlane
Projekty wykonawcze
Przedmiary
Specyfikacja techniczna
Pozwolenie na budowę
Informacja o zmianie ogłoszenia z dnia 10.03.2017
Informacja z otwarcia ofert 17.03.2017
Wyjaśnienia z dnia 10.03.2017
Wyposażenie kuchni PP5
Rys. A-13 wymiary kuchni
Rys Z - wymiary ogrodzenia terenu
Mała architektura - opis szczegółowy
Ogrodzenie foto + wymiary
Przedmiar IS wewn.
Rysunki daszku
Rys. IE11
Rys. IE19
Wyjasnienia Zamawiającego z dnia 13.03.2017
Zestawienie drzwi i okien
Rys. A-12 - łazienki + kabiny WC
Wyjaśnienia Zamawiającego z dnia 15.03.2017
IE, IT Przedszkole nr 5
Materiały do wyjaśnienia 15.03.2017