Wydział Działalności Gospodarczej
Urząd Miejski w Policach
ul. Stefana Batorego 3
72-010 Police
naczelnik: mgr Barbara Olonko
tel: (91) 431 18 48
e-mail: bolonko@ug.police.pl

ZAKRES DZIAŁANIA WYDZIAŁU

Do zakresu działania Wydziału Działalności Gospodarczej należy w szczególności: 

  1. prowadzenie spraw związanych z Centralną Ewidencją i Informacją o Działalności Gospodarczej w zakresie ustalonym dla organów gminy;
  2. udostępnianie informacji archiwalnych z ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez organ gminy przed utworzeniem CEIDG;
  3. prowadzenie ewidencji pól biwakowych oraz ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie;
  4. kontrola przestrzegania wymagań określonych w stosunku do pól biwakowych i innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie;
  5. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem, dokonywaniem zmian, cofaniem oraz stwierdzeniem wygaśnięcia zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
  6. przygotowanie materiałów niezbędnych do ustalenia:
    - liczby punktów sprzedaży napojów zawierających powyżej 4,5 % alkoholu (z wyjątkiem piwa) przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży i w miejscu sprzedaży na terenie gmin;
    - zasad usytuowania na terenie gminy miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych;
  7. udzielanie, dokonywanie zmian, cofanie stwierdzenie wygaśnięcia licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką oraz prowadzenie spraw z tym związanych;
  8. prowadzenie spraw jak wyżej w zakresie zwolnień na wykonywanie przewozów regularnych i przewozów regularnych specjalnych w krajowym transporcie drogowym osób.
  9. nadzór i kontrola przedsiębiorców w zakresie zgodności wykonywania transportu drogowego z obowiązującymi przepisami i warunkami udzielonej licencji lub zezwolenia;
  10. przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do ustalenia urzędowych cen za przewozy taksówkami na terenie gminy  oraz stref cen (stawek taryfowych) obowiązujących przy przewozie osób i ładunków taksówkami;
  11. przygotowywanie dokumentów niezbędnych do wprowadzenia obowiązku stosowania dodatkowych oznaczeń i dodatkowego wyposażenia technicznego w odniesieniu do taksówek oraz porządkowych w odniesieniu do przewozu osób i bagażu taksówkami;
  12. współpraca z zakładem Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w zakresie najmu lokali użytkowych;
  13. organizowanie przetargów na najem wolnych lokali użytkowych zgłoszonych do dyspozycji urzędu przez ZGKiM;
  14. prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem targowiska, w tym:
    - umowa dzierżawy gruntu na targowisku;
    - umowa zlecenia z osobami stanowiącymi usługę targowiska;
    - zapewnienie wykonywania kontroli obiektów budowlanych oraz prowadzenie książki obiektu zgodnie z ustawą Prawo budowlane;
    - nadzór nad funkcjonowaniem targowiska;
    - przygotowywanie propozycji dot. wysokości opłaty targowej oraz stawek opłat z tytułu dzierżawy gruntu na targowisku;
  15. przygotowywanie materiałów niezbędnych do określenia dni i godzin otwierania oraz zamykania placówek handlu detalicznego, zakładów gastronomicznych i zakładów usługowych dla ludności;
  16. prowadzenie spraw dotyczących organizacji spółek gminnych oraz spółek z udziałem gminy.

 

Pracownicy:

Barbara Olonko (naczelnik) - tel. 91 431 18 48, bolonko@ug.police.pl

Alfreda Domagała (z-ca naczelnika) - tel. 91 431 18 09, adomagala@ug.police.pl

Joanna Cepowska (inspektor) - tel. 91 431 18 59, jcepowska@ug.police.pl

Anna Kalita (inspektor) - tel. 91 431 18 49, akalita@ug.police.pl

Agnieszka Szeliga (inspektor) - tel 91 431 18 59, aszeliga@ug.police.pl