a:53:{s:4:"name";s:22:"Urząd Stanu Cywilnego";s:8:"position";i:10000;s:7:"listing";s:3:"yes";s:15:"entityProviding";N;s:9:"createdBy";s:22:"Urząd Stanu Cywilnego";s:11:"createdDate";s:10:"2007-02-13";s:18:"responsibleContent";N;s:10:"accessible";s:3:"yes";s:14:"seoDescription";N;s:11:"seoKeywords";N;s:9:"seoRobots";s:3:"yes";s:9:"startShow";N;s:13:"startShowTime";N;s:8:"stopShow";N;s:12:"stopShowTime";N;s:8:"moveDate";N;s:8:"moveTime";N;s:10:"moveParent";N;s:7:"content";s:6679:"
Urząd Stanu Cywilnego
pl. Chrobrego 8
72-010 Police
tel: 091 317 54 15
fax: 91 317 66 37
e-mail: usc@ug.police.pl
 


W związku z wprowadzeniem w Polsce stanu epidemii Urząd Stanu Cywilnego przyjmuje interesantów po uprzednim umówieniu telefonicznym nr telefonu 91 317 54 15.

Sprawy można załatwić również przez stronę: https://obywatel.gov.pl/

Urodzenie dziecka pochodzącego z małżeństwa należy zgłaszać przez stronę: obywatel.gov.pl

Akty zgonu rejestrowane są na bieżąco 



Urząd Stanu Cywilnego przyjmuje interesantów w godzinach:

poniedziałek 8:30 - 15:30
wtorek  7:30 - 14:30
środa 7:30 - 14:30
czwartek 7:30 - 14:30
piątek 7:30 - 14:30 

 
Opłaty skarbowe należy uiszczać na konto:
Gminy Police nr    71 1240 3927 1111 0010 6012 9650.
Wpłat można dokonywać bez opłat prowizji: 
1. w punkcie kasowym banku w siedzibie Urzędu Miejskiego w Policach przy ul. Stefana Batorego 3 - II piętro,
2. w banku Pekao SA w Policach przy ul. Bankowej, przy ul. Wyszyńskiego oraz w siedzibie Starostwa Powiatowego w Policach przy ul. Tanowskiej 8,
3. oraz za dokonaniem opłat prowizji: - w innych bankach, - placówkach pocztowych, - innych punktach.
 
Opłaty Skarbowe dla Urzędu Stanu Cywilnego 
UWAGA: istnieje możliwość dokonywania płatności kartą w budynku Urzędu Stanu Cywilnego przy pl. Chrobrego 8 w Policach.
 

ZAKRES DZIAŁALNOŚCI URZĘDU STANU CYWILNEGO 


Do zakresu działania Urzędu Stanu Cywilnego należy w szczególności:

 

1) dokonywanie rejestracji stanu cywilnego w rejestrze stanu cywilnego w formie aktów;

2) aktualizacja zmian w aktach stanu cywilnego w rejestrze stanu cywilnego oraz w księgach stanu cywilnego;

3) przenoszenie aktów stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego;

4) sporządzanie protokołów urodzeń, małżeństw, zgonów;

5) dokonywanie rejestracji danych w rejestrze PESEL;

6) występowanie z urzędu o nadanie nr PESEL;

7) występowanie z urzędu o zmianę nr PESEL;

8) wydawanie zaświadczeń o nadaniu nr PESEL i o zameldowaniu dziecka;

9) przechowywanie ksiąg stanu cywilnego i aktów zbiorowych przez okres 100 lat (księgi urodzeń),  80 lat (księgi małżeństw i zgonów);

10) przyjmowanie oświadczeń o uznaniu ojcostwa, nadaniu dziecku nazwiska oraz o zmianie imienia;

11) prowadzenie rejestru uznań ojcostwa;

12) składanie zleceń do urzędów stanu cywilnego dot. przeniesienia aktów do rejestru stanu cywilnego;

13) przyjmowanie zapewnień o nieistnieniu przeszkód do zawarcia małżeństwa;

14) przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński i wyborze nazwiska;

15) przyjmowanie oświadczeń od osób rozwiedzionych o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa;

16) wydawanie zaświadczeń do zawarcia małżeństwa wyznaniowego ze skutkami cywilnymi;

17) wydawanie zaświadczeń stwierdzających, że osoba zgodnie z prawem polskim może zawrzeć małżeństwo;

18) wydawanie zaświadczeń o stanie cywilnym;

19) wydawanie zaświadczeń o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dot. wskazanej osoby;

20) wydawanie decyzji, odpisów aktów stanu cywilnego;

21) dokonywanie rejestracji urodzenia lub zgonu, które nastąpiły poza granicami RP i nie zostały tam zarejestrowane;

22) dokonywanie transkrypcji zagranicznego dokumentu stanu cywilnego;

23) odtworzenie treści zagranicznego dokumentu stanu cywilnego;

24) dokonywanie sprostowań i uzupełnień aktów stanu cywilnego;

25) wydawanie decyzji o zmianie imienia i nazwiska;

26) załatwienie korespondencji  krajowej i konsularnej;

27) sporządzanie kart statystycznych dla GUS, przesyłanie danych statystycznych drogą elektroniczną;

28) przygotowywanie wniosków o nadanie Medalu Za Długoletnie Pożycie Małżeńskie,

29) organizowanie uroczystych jubileuszy;

30) prowadzenie archiwum.

 

Pracownicy:

Iwona Osmańska (kierownik USC) - tel. 91 317 54 15 iosmanska@ug.police.pl

Karolina Truchanowska (z-ca kierownika USC)

Danuta Dygul - inspektor

Barbara Borysewicz - główny specjalista

";s:13:"accessibleYes";s:3:"yes";s:7:"archive";s:2:"no";s:20:"moveDeleteCategories";N;s:14:"moveDeleteNews";N;s:3:"www";N;s:7:"wwwOpen";N;s:8:"admin_id";s:3:"232";s:9:"adminName";s:6:"Joanna";s:12:"adminSurname";s:11:"Kolesińska";s:7:"addDate";s:17:"2020-7-13 9:07:20";s:8:"editDate";s:17:"2020-7-13 9:07:20";s:6:"editBy";s:3:"232";s:10:"editorName";s:6:"Joanna";s:13:"editorSurname";s:11:"Kolesińska";s:4:"tags";N;s:7:"banners";N;s:9:"frontpage";a:2:{s:16:"contentFrontpage";s:0:"";s:8:"position";s:0:"";}s:15:"interpellations";a:5:{s:7:"type_id";s:2:"-1";s:6:"number";s:0:"";s:9:"regarding";s:0:"";s:7:"term_id";s:2:"-1";s:14:"interpellation";s:0:"";}s:18:"housingInvestments";a:6:{s:7:"subject";s:0:"";s:8:"signcase";s:0:"";s:6:"number";s:0:"";s:11:"dateReceipt";s:0:"";s:13:"street_number";a:1:{i:0;s:0:"";}s:16:"geodetic_address";s:0:"";}s:3:"rss";N;s:4:"sios";a:19:{s:6:"number";s:6:"1/2020";s:7:"kind_id";s:2:"-1";s:12:"documentName";s:0:"";s:5:"range";s:0:"";s:4:"area";s:6:"Police";s:8:"signcase";s:0:"";s:9:"createdBy";s:0:"";s:11:"createdDate";s:0:"";s:8:"approved";s:0:"";s:12:"approvedDate";s:0:"";s:8:"place_id";s:2:"-1";s:3:"url";s:0:"";s:5:"final";s:0:"";s:16:"finalDescription";s:0:"";s:10:"numbers_id";a:1:{i:0;s:0:"";}s:4:"urls";a:1:{i:0;s:0:"";}s:8:"listDate";s:0:"";s:12:"reservations";s:0:"";s:5:"notes";s:0:"";}s:16:"competitionsCare";a:4:{s:7:"subject";s:0:"";s:8:"signcase";s:0:"";s:8:"deadline";s:0:"";s:12:"deadlineTime";s:0:"";}s:12:"recruitments";a:10:{s:8:"position";s:0:"";s:9:"workplace";s:0:"";s:8:"deadline";s:0:"";s:12:"deadlineTime";s:0:"";s:5:"place";s:0:"";s:9:"completed";s:1:"0";s:13:"completedType";s:1:"0";s:7:"persons";a:1:{i:1;a:2:{s:4:"name";s:16:"Imię i nazwisko";s:4:"home";s:13:"Miejscowość";}}s:8:"canceled";s:1:"0";s:6:"result";s:0:"";}s:7:"notices";a:5:{s:8:"signcase";s:0:"";s:10:"lettersign";s:0:"";s:7:"type_id";s:2:"-1";s:7:"kind_id";s:2:"-1";s:10:"expiration";s:0:"";}s:10:"ngosOffers";a:5:{s:7:"subject";s:0:"";s:8:"signcase";s:0:"";s:8:"deadline";s:0:"";s:12:"deadlineTime";s:0:"";s:9:"status_id";s:2:"-1";}s:6:"assets";a:1:{s:8:"identity";s:0:"";}s:18:"competitionsOffers";a:6:{s:7:"subject";s:0:"";s:8:"signcase";s:0:"";s:11:"category_id";s:2:"-1";s:8:"deadline";s:0:"";s:12:"deadlineTime";s:0:"";s:9:"status_id";s:2:"-1";}s:7:"tenders";a:12:{s:12:"procedure_id";s:2:"-1";s:11:"contracting";s:29:"Urzędu Miejskiego w Policach";s:5:"order";s:0:"";s:7:"orderNo";s:0:"";s:8:"value_id";s:2:"-1";s:5:"value";s:0:"";s:7:"kind_id";s:2:"-1";s:8:"deadline";s:0:"";s:12:"deadlineTime";s:0:"";s:5:"place";s:0:"";s:8:"canceled";s:1:"0";s:6:"result";s:0:"";}s:7:"estates";a:9:{s:7:"type_id";s:2:"-1";s:5:"order";s:0:"";s:7:"address";s:0:"";s:5:"price";s:0:"";s:7:"kind_id";s:2:"-1";s:8:"deadline";s:0:"";s:12:"deadlineTime";s:0:"";s:8:"canceled";s:1:"0";s:6:"result";s:0:"";}s:5:"cases";a:3:{s:4:"case";s:0:"";s:11:"category_id";s:2:"-1";s:7:"unit_id";s:2:"-1";}s:11:"resolutions";a:13:{s:12:"resolutionNo";s:0:"";s:17:"resolutionCreator";s:2:"-1";s:14:"resolutionDate";s:0:"";s:13:"regardingType";s:1:"0";s:15:"regardingChange";s:2:"-1";s:9:"regarding";s:0:"";s:7:"basedOn";s:0:"";s:18:"voivodshipsJournal";s:2:"-1";s:13:"voivodship_id";s:2:"-1";s:20:"voivodshipsJournalNo";s:0:"";s:15:"voivodshipsDate";s:0:"";s:5:"notes";s:0:"";s:9:"status_id";s:2:"-1";}s:9:"important";a:4:{s:9:"startShow";s:0:"";s:13:"startShowTime";s:0:"";s:8:"stopShow";s:0:"";s:12:"stopShowTime";s:0:"";}s:10:"ordinances";a:8:{s:11:"ordinanceNo";s:0:"";s:16:"ordinanceCreator";s:0:"";s:13:"ordinanceDate";s:0:"";s:9:"topicType";s:2:"-1";s:20:"topicOrdinanceChange";s:0:"";s:5:"topic";s:0:"";s:5:"notes";s:0:"";s:9:"status_id";s:2:"-1";}s:11:"attachments";a:1:{s:6:"access";s:1:"1";}}