Urząd Stanu Cywilnego
pl. Chrobrego 8
72-010 Police
tel: 091 317 54 15
fax: 91 317 66 37
e-mail: usc@ug.police.pl

 

Urząd Stanu Cywilnego przyjmuje interesantów w godzinach:

poniedziałek 8:30 - 15:30
wtorek  7:30 - 14:30
środa 7:30 - 14:30
czwartek 7:30 - 14:30
piątek 7:30 - 14:30 

ZAKRES DZIAŁALNOŚCI URZĘDU STANU CYWILNEGO 


Do zakresu działania Urzędu Stanu Cywilnego należy w szczególności:

 

1) dokonywanie rejestracji stanu cywilnego w rejestrze stanu cywilnego w formie aktów;

2) aktualizacja zmian w aktach stanu cywilnego w rejestrze stanu cywilnego oraz w księgach stanu cywilnego;

3) przenoszenie aktów stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego;

4) sporządzanie protokołów urodzeń, małżeństw, zgonów;

5) dokonywanie rejestracji danych w rejestrze PESEL;

6) występowanie z urzędu o nadanie nr PESEL;

7) występowanie z urzędu o zmianę nr PESEL;

8) wydawanie zaświadczeń o nadaniu nr PESEL i o zameldowaniu dziecka;

9) przechowywanie ksiąg stanu cywilnego i aktów zbiorowych przez okres 100 lat (księgi urodzeń),  80 lat (księgi małżeństw i zgonów);

10) przyjmowanie oświadczeń o uznaniu ojcostwa, nadaniu dziecku nazwiska oraz o zmianie imienia;

11) prowadzenie rejestru uznań ojcostwa;

12) składanie zleceń do urzędów stanu cywilnego dot. przeniesienia aktów do rejestru stanu cywilnego;

13) przyjmowanie zapewnień o nieistnieniu przeszkód do zawarcia małżeństwa;

14) przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński i wyborze nazwiska;

15) przyjmowanie oświadczeń od osób rozwiedzionych o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa;

16) wydawanie zaświadczeń do zawarcia małżeństwa wyznaniowego ze skutkami cywilnymi;

17) wydawanie zaświadczeń stwierdzających, że osoba zgodnie z prawem polskim może zawrzeć małżeństwo;

18) wydawanie zaświadczeń o stanie cywilnym;

19) wydawanie zaświadczeń o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dot. wskazanej osoby;

20) wydawanie decyzji, odpisów aktów stanu cywilnego;

21) dokonywanie rejestracji urodzenia lub zgonu, które nastąpiły poza granicami RP i nie zostały tam zarejestrowane;

22) dokonywanie transkrypcji zagranicznego dokumentu stanu cywilnego;

23) odtworzenie treści zagranicznego dokumentu stanu cywilnego;

24) dokonywanie sprostowań i uzupełnień aktów stanu cywilnego;

25) wydawanie decyzji o zmianie imienia i nazwiska;

26) załatwienie korespondencji  krajowej i konsularnej;

27) sporządzanie kart statystycznych dla GUS, przesyłanie danych statystycznych drogą elektroniczną;

28) przygotowywanie wniosków o nadanie Medalu Za Długoletnie Pożycie Małżeńskie,

29) organizowanie uroczystych jubileuszy;

30) prowadzenie archiwum.

 

Pracownicy:

Iwona Osmańska (kierownik) - tel. 91 317 54 15 iosmanska@ug.police.pl

Karolina Truchanowska (z-ca kierownika)

Danuta Dygul - inspektor

Barbara Borysewicz - inspektor