W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Policach

ul. Stefana Batorego 3
72-010 Police

tel. 91 431-18-30
fax 91 431-18-32

e-mail: sekretariat@police.pl
Adres skrzynki ePUAP: /9s49g1knlz/skrytka

NIP 851-10-00-695
REGON 000525866
Identyfikator gminy TERYT: 3211043

 

Wykaz telefonów i adresów e-mailowych

 

Informacja o rachunkach bankowych Gminy Police

Streszczenie z kontroli przeprowadzonej w Przedszkolu Publicznym nr 5 w Policach w 2017 roku

Nr kontroli: R.1711.01.02.2017

Gospodarka finansowo-księgowa za 2016 r.

Przedszkole Publiczne nr 5 w Policach

Wyniki kontroli: Ustalenia i zalecenia

 

Rewidenci Urzędu Miejskiego w Policach w dniach od 31 stycznia do 28 lutego 2017 roku przeprowadził w Przedszkolu Publicznym nr 5 w Policach kontrolę w zakresie przestrzegania procedur wewnętrznych, ewidencjonowania operacji gospodarczych zgodnie z przepisami prawa, celowego i oszczędnego dokonywania wydatków, zaciągania zobowiązań, przekazywania dochodów budżetowych do jednostki nadrzędnej, sporządzenia wybranych sprawozdań budżetowych na dzień 31.12.2016 r. oraz ewidencji podatku VAT – należnego i naliczonego a także rozliczeń z Gminą w 2017 roku

Wnioski pokontrolne zostały zawarte w protokole nr R.1711.01.02.2017 z przeprowadzonej kontroli oraz w wystąpieniu pokontrolnym nr R.1711.06.2017 skierowanym do Burmistrza Polic z dnia 20 marca 2017 r.

Zalecenia pokontrolne przedstawiono w piśmie nr R.1711.07.2017 z dnia 07 kwietnia 2017 r. przekazanym kontrolowanej jednostce.

Kontrola przestrzegania procedur wewnętrznych w zakresie oceny celowości zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków w 2016 r. objęła wydatki na łączną kwotę 47.025,72 zł.

W trakcie kontroli stwierdzono, że część pobranych przez jednostkę w 2016 roku dochodów należnych jednostce samorządu terytorialnego o łącznej wartości 5.860,01 zł przekazano na rachunek budżetu o jeden dzień za późno, czym naruszono wytyczne ustalone w Zarządzeniu nr 338/2015 Burmistrza Polic z dnia 31.12.2015 r. w sprawie określenia zasad i terminów przekazywania pobranych dochodów przez jednostki budżetowe Gminy Police. Stanowi to również przesłankę wskazującą na naruszenie dyscypliny finansów publicznych, o której mowa w art. 6 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, gdyż w tym przypadku nie można zastosować art. 26 ust. 1 ustawy, mówiącego, że „nie stanowi naruszenia dyscypliny finansów publicznych działanie lub zaniechanie określone w art. 5-16, którego przedmiotem są środki finansowe w wysokości nieprzekraczającej jednorazowo, a w przypadku więcej niż jednego działania lub zaniechania - łącznie w roku budżetowym, kwoty minimalnej” (tj. 2.917,14 zł w 2016 roku).

Burmistrz Polic zalecił kontrolowanej jednostce terminowe przekazywanie na rachunek budżetu wszystkich pobieranych dochodów należnych jednostce samorządu terytorialnego zgodnie z wytycznymi wskazanymi w Zarządzeniu Burmistrza Polic w sprawie określenia zasad i terminów przekazywania pobranych dochodów przez jednostki budżetowe Gminy Police.

Powiadom znajomego