Protokół Nr 19/2016 z posiedzenia Komisji Oświaty Kultury i Sportu Rady Miejskiej w Policach w dniu 16 lutego 2016 roku
Protokół Nr 19/2016
z posiedzenia Komisji Oświaty Kultury i Sportu
Rady Miejskiej w Policach
w dniu 16 lutego 2016 roku
Porządek posiedzenia:
- Otwarcie i stwierdzenie quorum.
- Przedstawienie i przyjęcie porządku posiedzenia.
- Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.
- Zapoznanie się z pismami, które wpłynęły do Komisji.
- Wyjazdowe posiedzenie komisji w Szkole Podstawowej w Tanowie..
- Wolne wnioski
- Zamknięcie posiedzenia komisji.
W posiedzeniu Komisji wzięli udział: dyr. Szkoły p. Agnieszka Freitag; przewodnicząca Rady Rodziców p. Magdalena Grąbczewska, z-ca przewodniczącej Rady Rodziców p. Agnieszka Głażewska; Komendant Hufca ZHP p. Marcin Maćkowiak.
Ad. 1 .
Posiedzenie otworzył i przywitał członków komisji oraz gości przewodniczący komisji p. Władysław Kosiorkiewicz, który na podstawie listy obecności stwierdził quorum – w posiedzeniu Komisji brali udział wszyscy członkowie.
Ad.2.
Członkowie Komisji zatwierdzili jednogłośnie przedstawiony przez Przewodniczącego Komisji porządek posiedzenia.
Ad.3.
Do protokołu z poprzedniego posiedzenia nie wniesiono uwag i został przez Komisję przyjęty.
Ad.4
Przewodniczący Komisji przedstawił treść pism jakie wpłynęły do Komisji. Członkowie Komisji zapoznali się z wnioskami i nie wnieśli uwag.
Ad. 5
Komisja na posiedzeniu wyjazdowym zapoznała się ze strukturą szkoły, p. dyrektor Agnieszka Freitag przedstawiła informację o przygotowaniach szkoły w związku z wprowadzoną reformą szkolnictwa w roku szkolnym 2016/2017 - uchwaloną przez Sejm. Potwierdziła, że nie widzi zagrożeń, szkoła jest przygotowana do przyjęcia dzieci. Następnie przedstawiła informację o przebudowie poddasza szkoły na potrzeby tej placówki. W dalszej części posiedzenia przewodnicząca Rady Rodziców przedstawiła zamierzania jak i dotychczasowe osiągnięcia rodziców w realizacji urządzania placu zabaw dla dzieci tej placówki. Rodzice z własnych środków zakupili urządzenia na wyposażenie placu zabaw na kwotę 22.500 zł. Jak wynika z przedstawionej informacji na realizację jeszcze jednego urządzenia tj. „Linarium Mała Piramida”, które kosztuje 17.346 brakuje 15.000 tys. zł. Rada Rodziców zwróciła się do członków Komisji o pomoc finansową. W spotkaniu brali udział druhowie drużyny harcerskiej, którzy mają swoją siedzibę w budynku szkoły – poinformowali o wzorowej współpracy ze szkołą, pokazali swoje pomieszczenia, które w dużej mierze zostały wykonane we własnym zakresie oraz pomocy sponsorów i rodziców oraz Gminy.
Ad. 6.
Po zapoznaniu się z informacją Rady Rodziców oraz prośbą o wsparcie finansową Komisja zwraca się do p. Burmistrza z prośbą o zakup urządzenia „Linarium Mała Piramida” i pokrycie w całości kosztu zakupu. Członkowie Komisji jednogłośnie zaakceptowali wniosek. Komisja zwraca uwagę na wzorową współpracę Dyrektor Szkoły z Radą Rodziców oraz organizacjami społecznymi działającymi na terenie Sołectwa.
Ad. 7
Na tym posiedzenie Komisji zakończono.
Protokołował:
Z. Kołacki
Przewodniczący Komisji
Władysław Kosiorkiewicz
JPP