Protokół Nr 24/2016 z posiedzenia Komisji Infrastruktury Komunalnej, Rozwoju i Ekologii Rady Miejskiej w Policach w dniu 20 czerwca 2016 roku
Protokół Nr 24/2016
z posiedzenia Komisji Infrastruktury Komunalnej, Rozwoju i Ekologii Rady Miejskiej w Policach
w dniu 20 czerwca 2016 roku
Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie obrad, stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
4. Gospodarka odpadami komunalnymi – Wydział GO.
5. Omówienie projektów uchwał skierowanych do komisji.
6. Zapoznanie się z pismami skierowanymi do komisji.
7. Sprawy różne, wolne wnioski.
8. Zamknięcie posiedzenia.
Ad. 1
Przewodniczący Komisji Pan Radny Marcin Michalak otworzył posiedzenie komisji i powitał przybyłych. Przewodniczący na podstawie listy obecności stwierdził quorum - w posiedzeniu Komisji udział brali wszyscy członkowie.
W posiedzeniu brali udział zaproszeni goście - Naczelnik Wydziału Rozwoju i Funduszy Pomocowych Pani Aneta Soprych-Kuśnierz, Naczelnik Wydziału Gospodarki Odpadami Pani Anna Zielińska oraz Naczelnik Wydziału Gospodarki Gruntami Pani Zofia Bobrowicz.
Ad. 2
Członkowie Komisji zatwierdzili przedstawiony przez Przewodniczącego Komisji porządek posiedzenia.
Ad. 3
W związku z brakiem uwag Komisja przyjęła protokół z posiedzenia w dniu 30.05.2016 r.
Ad. 4
Zaproszona na posiedzenie Pani Anna Zielińska Naczelnik Wydziału Gospodarki Odpadami przedstawiła informację dotyczącą funkcjonowania systemu gospodarki odpadami w Gminie Police. Stwierdziła, że obecnie zauważa ponowne zmniejszanie się liczby mieszkańców pozostających w ewidencji. Poinformowała obecnych, że prawdopodobnie koniecznym będzie dla zabudowy wielorodzinnej wprowadzenie sytemu powiązanego ze zużyciem wody.
Ad. 5
Zaproszona na posiedzenie Komisji Pani Aneta Soprych-Kuśnierz Naczelnik Wydziału Rozwoju i Funduszy Pomocowych omówiła projekty uchwał w sprawie:
- przyjęcia i wdrożenia do realizacji "Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Police";
- upoważnienia Burmistrza Polic do złożenia wniosku o dofinansowanie do Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz przyjęcia do realizacji przedsięwzięcia pn. Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Tanowo i Witorza.
Do projektów uchwał nie wniesiono uwag.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie przyjęcia i wdrożenia do realizacji "Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Police".
W głosowaniu za pozytywną opinią - 6 członków komisji, przeciw - 0, wstrzymało się – 0. Radna Grażyna Pawłowska i Radny Michał Rajewski nie wzięli udziału w głosowaniu.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie upoważnienia Burmistrza Polic do złożenia wniosku o dofinansowanie do Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz przyjęcia do realizacji przedsięwzięcia pn. Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Tanowo i Witorza.
W głosowaniu za pozytywną opinią - 6 członków komisji, przeciw - 0, wstrzymało się – 0. Radna Grażyna Pawłowska i Radny Michał Rajewski nie wzięli udziału w głosowaniu.
Zaproszona na posiedzenie Komisji Pani Anna Zielińska Naczelnik Wydziału Gospodarki Odpadami omówiła projekty uchwał w sprawie:
- określenia szczegółowego sposobu i zakresu odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i zagospodarowania tych odpadów;
Do projektu uchwały nie wniesiono uwag.
- przyjęcia Regulaminu utrzymania w czystości i porządku na terenie Gminy Police.
Radny Adam Sobczyk zwrócił uwagę na fakt odbioru odpadów ulegających biodegradacji raz na tydzień tylko w okresie od 1 kwietnia do 30 listopada. Stwierdził, że ze względu na wydźwięk edukacyjny warte jest zastanowienia, aby w okresie od 1 grudnia do 31 marca także odbierać powyższe odpady, ale z mniejszą częstotliwością.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i zagospodarowania tych odpadów.
W głosowaniu za pozytywną opinią - 6 członków komisji, przeciw - 0, wstrzymało się – 0. Radna Grażyna Pawłowska i Radny Michał Rajewski nie wzięli udziału w głosowaniu.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania w czystości i porządku na terenie Gminy Police.
W głosowaniu za pozytywną opinią - 5 członków komisji, przeciw - 0, wstrzymało się – 1 (Radny Adam Sobczyk).
Radna Grażyna Pawłowska i Radny Michał Rajewski nie wzięli udziału w głosowaniu.
Zaproszona na posiedzenie Komisji Pani Zofia Bobrowicz Naczelnik Wydziału Gospodarki Gruntami omówiła projekty uchwał w sprawie:
- wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ustalonej ceny przy sprzedaży na rzecz Powiatu Polickiego udziału ½ części w prawie własności nieruchomości niezabudowanej określonej numerem działki 23/6 o pow. 579 m2 z obrębu ewidencyjnego 16-Police;
- przyjęcia nieruchomości od Powiatu Polickiego, jako nieruchomości zamiennych;
Do projektów uchwał nie wniesiono uwag.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie przyjęcia nieruchomości od Powiatu Polickiego, jako nieruchomości zamiennych.
W głosowaniu za pozytywną opinią - 6 członków komisji, przeciw - 0, wstrzymało się – 0. Radna Grażyna Pawłowska i Radny Michał Rajewski nie wzięli udziału w głosowaniu.
Ad. 6
Przewodniczący zapoznał członków Komisji z pismami skierowanymi do Komisji:
- pismem Pani ... i Pana ... z dnia 27 maja 2016 r. w sprawie utrzymania drogi do miejscowości Węgornik;
- odpowiedzią na interpelację Pana Grzegorza Ufniarza z dnia 6 czerwca 2016 r. w sprawie:
* napraw cząstkowych dróg;
* remontu dróg gruntowych;
* naprawy cząstkowej drogi dojazdowej przy Targowisku Gminnym;
* remontu nawierzchni drogi gruntowej ul. Kochanowskiego;
* regulacji luster drogowych przy ul. Grzybowej i ul. Piaskowej;
- odpowiedzią na interpelację Pana Wiesława Gawła z dnia 10 czerwca 2016 r. w sprawie budowy oświetlenia i przyłącza wodnego do przystani Stowarzyszenia Ekologicznego "Łarpia" przy ul. Dębowej w Policach;
- danymi statystycznymi z dnia 31 maja 2016 r. dotyczącymi bezrobocia w miesiącu kwietniu 2016 roku w Powiecie Polickim.
Ad. 7
Przewodniczący Komisji Pan Radny Marcin Michalak poinformował zebranych, że następne posiedzenie planowane jest na dzień 01.07.2016 r.
Ad. 8
Przewodniczący Pan Radny Marcin Michalak podziękował zebranym i zamknął posiedzenie Komisji.
Protokołował: Przewodniczący Komisji
Marcin Michalak
Marcin Michalak
IZK