Protokół Nr 21/2016 z posiedzenia Komisji Infrastruktury Komunalnej, Rozwoju i Ekologii Rady Miejskiej w Policach w dniu 22 marca 2016 roku
Protokół Nr 21/2016
z posiedzenia Komisji Infrastruktury Komunalnej, Rozwoju i Ekologii Rady Miejskiej w Policach
w dniu 22 marca 2016 roku
Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie obrad, stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
4. Informacja o funkcjonowaniu ZGKiM.
5. Gospodarka zasobami mieszkaniowymi.
6. Gospodarka odpadami komunalnymi – wydział GO.
7. Sprawozdanie Komisji z działalności za rok 2015.
8. Omówienie projektów uchwał skierowanych do komisji.
9. Zapoznanie się z pismami skierowanymi do komisji.
10. Sprawy różne, wolne wnioski.
11. Zamknięcie posiedzenia.
Ad. 1
Przewodniczący Komisji Pan Radny Marcin Michalak otworzył posiedzenie komisji i powitał przybyłych. Przewodniczący na podstawie listy obecności stwierdził quorum - w posiedzeniu Komisji udział brali wszyscy członkowie.
W posiedzeniu brali udział zaproszeni goście: Z-ca Burmistrza Polic Pan Jakub Pisański, Z-ca Wydziału Organizacyjno-Prawnego Pan Maciej Usewicz, Skarbnik Gminy Pan Janusz Zagórski, Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Pan Sebastian Staszkiewicz, Naczelnik Wydziału Urbanistyki i Architektury Pani Anna Szostak, Naczelnik Wydziału Gospodarki Gruntami Pani Zofia Bobrowicz, Naczelnik Wydziału Oświaty i Kultury Pan Witold Stefański, Naczelnik Wydziału Techniczno-Inwestycyjnego Pan Krzysztof Kuśnierz, Z-ca Naczelnika Wydziału Ochrony Środowiska Pan Przemysław Biegus oraz Inspektor w Wydziale Gospodarki Odpadami Pan Rafał Bajer.
Ad. 2
Członkowie Komisji zatwierdzili przedstawiony przez Przewodniczącego Komisji porządek posiedzenia.
Ad. 3
W związku z brakiem uwag Komisja przyjęła protokół z posiedzenia w dniu 22.02.2016 r.
Ad. 4 i 5
Zaproszony na posiedzenie Komisji Pan Sebastian Staszkiewicz Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej przedstawił informację na temat funkcjonowania ZGKiM oraz gospodarowania zasobami mieszkaniowymi.
Szczegółowe dane zawarto w Załączniku 1.
Ad. 6
Zaproszony na posiedzenie Komisji Pan Rafał Bajer Inspektor w Wydziale Gospodarki Odpadami poinformował zebranych o stanie gospodarki odpadami w Gminie Police. Przedstawił dane odnośnie ilości osób pozostających w systemie. Stwierdził, że w Spółdzielni Mieszkaniowej „Chemik” zweryfikowano dodatkowo 65 osób, które wprowadzono do systemu. Przekazał informację, że do chwili obecnej wpłynęły 94 wnioski o bonifikatę w opłatach za odpady dotyczące rodzin wielodzietnych, z których 70 zostało już sprawdzonych i pozytywnie rozpatrzonych.
Ad. 7
Przewodniczący przedstawił zebranym „Sprawozdanie Komisji z działalności za rok 2015”, które Komisja pozytywnie zaopiniowała.
W głosowaniu za pozytywną opinią - 8 członków komisji, przeciw - 0, wstrzymało się – 0.
Ad. 8
Zaproszony na posiedzenie Komisji Pan Janusz Zagórski Skarbnik Gminy omówił projekty uchwał w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Police na lata 2016-2024 oraz zmian budżetu i w budżecie Gminy Police na rok 2016.
Do projektów uchwał nie wniesiono uwag.
Zaproszona na posiedzenie Komisji Pani Anna Szostak, Naczelnik Wydziału Urbanistyki i Architektury omówiła projekt uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w części obrębu Siedlice i Pilchowo pn.: "Zmiana Siedlice".
Do projektu uchwały nie wniesiono uwag.
Zaproszony na posiedzenie Komisji Pan Sebastian Staszkiewicz Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej omówił projekt uchwały w sprawie zwolnienia samorządowego zakładu budżetowego – Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w Policach z obowiązku wpłaty nadwyżki środków obrotowych do budżetu Gminy Police.
Do projektu uchwały nie wniesiono uwag.
Zaproszony na posiedzenie Komisji Pan Witold Stefański Naczelnik Wydziału Oświaty i Kultury omówił projekt uchwały w sprawie wzniesienia pomnika „Ludziom Solidarności”.
Do projektu uchwały nie wniesiono uwag.
Zaproszony na posiedzenie Komisji Pan Krzysztof Kuśnierz Naczelnik Wydziału Techniczno-Inwestycyjnego omówił projekty uchwał w sprawie udzielenia pomocy finansowej Gminie Miasto Szczecin na realizację zadania „Partycypacja w przygotowaniu do realizacji Zachodniego Drogowego Obejścia Szczecina”, obejmującego przeprawę pomiędzy węzłami drogowymi Police-Goleniów oraz w sprawie udzielenia pomocy finansowej Województwu Zachodniopomorskiemu na realizację zadania pod nazwą przebudowa ulicy Grunwaldzkiej w Policach w ciągu drogi wojewódzkiej nr 114.
Do projektów uchwał nie wniesiono uwag.
Zaproszony na posiedzenie Komisji Pan Przemysław Biegus Z-ca Naczelnika Wydziału Ochrony Środowiska omówił projekt uchwały w sprawie uchwalenia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Police w 2016 r.”.
Do projektu uchwały nie wniesiono uwag.
Zaproszona na posiedzenie Komisji Pani Zofia Bobrowicz Naczelnik Wydziału Gospodarki Gruntami omówiła projekt uchwały w sprawie wniesienia do Zarządu Morskiego Portu Police Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Policach wkładu niepieniężnego.
Do projektu uchwały nie wniesiono uwag.
Ad. 9
Przewodniczący zapoznał członków Komisji z pismami skierowanymi do Komisji:
- odpowiedzią na interpelację Pana Grzegorza Ufniarza z dnia 4 lutego 2016 r. w sprawie zastoiska wody na ul. Bohaterów Westerplatte w Policach;
- wezwaniem z dnia 2 lutego 2016 r. do usunięcia naruszenia prawa przez firmę P4 Spółka z o.o.;
- petycją z dnia 3 lutego 2016 r. w sprawie wdrożenia w Policach tzw. Karty Seniora;
- danymi statystycznymi z dnia 25 lutego 2016 r. dotyczącymi bezrobocia w miesiącu grudniu 2015 roku w Powiecie Polickim;
- oświadczeniem Rady Miejskiej w Drawsku Pomorskim z dnia 23 lutego 2016 r. w sprawie utrzymania spójności terytorialnej województwa zachodniopomorskiego.
Ad. 10
Zaproszeni na posiedzenie Komisji Panowie Jakub Pisański Z-ca Burmistrza Polic i Maciej Usewicz Z-ca Naczelnika Wydziału Organizacyjno-Prawnego przedstawili analizę faktycznej potrzeby uruchomienia na terenie miasta usługi darmowego dostępu do Internetu w związku z petycją złożoną w dniu 18 grudnia 2015 r.
Po wysłuchaniu wszystkich argumentów prelegentów Komisja uznała, że ze względ na wysokie koszty montażu, uruchomienia i utrzymania przedsięwzięcia oraz możliwe niskie wykorzystanie usługi realizacja petycji jest nieopłacalna ekonomicznie i społecznie.
Komisja negatywnie zaopiniowała w/w petycję.
W głosowaniu za negatywną opinią - 8 członków komisji, przeciw - 0, wstrzymało się - 0.
Szczegółowe informacje zawarto w Załączniku 2.
Ad. 11
Przewodniczący Pan Radny Marcin Michalak podziękował zebranym i zamknął posiedzenie Komisji.
Protokołował: Przewodniczący Komisji
Marcin Michalak
Marcin Michalak
IZK