Urząd Miejski w Policach


ul. Stefana Batorego 3
72-010 Police


tel. 91 431-18-30
fax 91 431-18-32


e-mail: sekretariat@ug.police.pl


NIP 851-10-00-695
REGON 000525866
Identyfikator gminy TERYT: 3211043

Wykaz telefonów i adresów e-mailowych


Informacja o rachunkach bankowych Gminy Police



Zgłoszenie pobytu stałego

XML A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Treść

ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY

Osoba przebywająca na terenie Rzeczypospolitej Polskiej zobowiązana jest zameldować się w miejscu pobytu stałego najpóźniej w 30 dniu, licząc od daty przybycia do tego miejsca.

Za osobę małoletnią obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.

Zameldowania się w miejscu pobytu stałego można dopełnić przez pełnomocnika, posiadającego pełnomocnictwo udzielonego w formie, jaką reguluje art. 33 §2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017r.,poz. 1257, z późn zm)

Fakt zamieszkania w wymienionym na druku lokalu potwierdza czytelnym podpisem osoba posiadająca akt prawny do lokalu.


WYMAGANE DOKUMENTY:

1) Wypełniony formularz „Zgłoszenie pobytu stałego”, osobny dla każdej osoby

2)  Do wglądu:

- dowód osobisty

- osoby małoletnie nieposiadające dokumentu tożsamości : odpis skrócony aktu urodzenia

- tytuł prawny do lokalu – oryginały – np. akt własności lokalu (wypis z księgi wieczystej, akt  notarialny, umowa najmu, decyzja o przydziale lokalu lub w przypadku dziedziczenia – dodatkowo prawomocne postanowienie Sądu o nabyciu spadku

3) Zameldowanie przez pełnomocnika,  dodatkowo:

- pisemne pełnomocnictwo do zameldowania

- dowód osobisty pełnomocnika lub w uzasadnionych przypadkach- inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości.

UWAGI.

1) Zameldowanie w nowym miejscu pobytu  stałego następuje z równoczesnym wymeldowaniem z dotychczasowego miejsca  pobytu stałego (jeśli jest aktualne)

2) Jeżeli akt notarialny dotyczy wyłącznie własności (wieczystego użytkowania) gruntu/działki, należy okazać zgłoszenie do użytkowania budynku mieszkalnego lub zezwolenie na użytkowanie budynku (pomieszczenia) mieszkalnego, bądź zawiadomienie o zakończeniu budowy wydane przez organ nadzoru budowlanego.

3) Za czynności meldunkowe nie pobiera się opłat

4) Termin realizacji: na bieżąco

5) Miejsce złożenia dokumentów: Wydział Spraw Obywatelskich- Ewidencja Ludności,  pok. 5   tel.  91 431- 18- 04; 91 431- 18 -05


Podstawa prawna:

- Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności – art.24 ust.1,2 pkt 1 ust. 4; art.25 ust.1i ust.3; art.26; art.27; art. 28; art.28; art.30 ust.1; art. 32 ust 1,3,4  (Dz.U. z 2017r.  poz. 657 z późn.zm.)

-Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2015r. poz. 1852 z późn. zm.)




Zgłoszenie Pobytu Stałego

Załączniki

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij