W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Policach

ul. Stefana Batorego 3
72-010 Police

tel. 91 431-18-30
fax 91 431-18-32

e-mail: sekretariat@police.pl
Adres skrzynki ePUAP: /9s49g1knlz/skrytka

NIP 851-10-00-695
REGON 000525866
Identyfikator gminy TERYT: 3211043

 

Wykaz telefonów i adresów e-mailowych

 

Informacja o rachunkach bankowych Gminy Police

Konsultacje społeczne - Policki Budżet Obywatelski 2021

W lutym 2020 roku rozpoczynamy VI edycję Polickiego Budżetu Obywatelskiego. Zgodnie z coroczną procedurą chcielibyśmy, aby o zmienionym regulaminie wypowiedzieli się mieszkańcy gminy. Dlatego od 21 listopada do 5 grudnia br. zostaną przeprowadzone konsultacje społeczne dotyczące procedury przeprowadzenia budżetu obywatelskiego na rok 2021.

Podstawową zmianą w VI edycji jest obniżenie kwoty Polickiego Budżetu Obywatelskiego do 1 mln zł. Kwota ta zostanie podzielona na część miejską – 750 tys. zł oraz część sołecką 250 tys. zł. Zmniejszenie środków spowodowane jest koniecznością sfinansowania coraz wyższych obowiązkowych wydatków bieżących.

Chcielibyśmy także odejść od stosowanego teraz sposobu głosowania. Proponujemy aby od VI edycji każdy mieszkaniec miał możliwość dowolnego rozdzielenia 5 punktów na projekty dopuszczone do głosowania (np. 5 punktów na jedno zadanie, po 1 punkcie na 5 zadań, na jedno zadanie 2 punkty na trzy inne po 1 punkcie itd.). Z naszych obserwacji wynika, że w tej chwili większość głosujących, mając możliwość oddania głosu na dowolną liczbę projektów, wybiera jeden lub dwa, rzadkością jest wybór liczby większej niż trzy projekty. Dlatego chcąc wzmocnić siłę głosów proponujemy rozdział punktów pomiędzy wybierane przedsięwzięcia.

W tej edycji chcemy zrezygnować z oddawania kart papierowych, w trakcie dyżurów pełnionych przez pracowników urzędu w świetlicach osiedlowych i sołeckich. Papierową kartę będzie można oddać w kancelarii Urzędu Miejskiego w Policach w godzinach pracy urzędu. Statystyki poprzedniej edycji pokazują, że zamiana platformy internetowej Polickiego Budżetu Obywatelskiego spowodowała znaczny wzrost głosowania przez Internet. Tę formę wybrało niemal 90% głosujących.

Zmieniają się także proponowane terminy poszczególnych etapów Polickiego Budżetu Obywatelskiego:

  • zgłaszanie projektów – 17 lutego - 31 marca,
  • weryfikacja projektów – 1 kwietnia – 25 maja,
  • ogłoszenie listy pozytywnie zweryfikowanych projektów – do 1 czerwca,
  • głosowanie – 8 - 21 czerwca,
  • ogłoszenie listy zadań rekomendowanych do realizacji – najpóźniej do 25 czerwca br.

Wszelkie uwagi dotyczące VI edycji Polickiego Budżetu Obywatelskiego można przesyłać do 5 grudnia br. na adres e-mail bo@police.pl lub złożyć w siedzibie Urzędu Miejskiego w Policach przy ul. Batorego 3.

Dokumenty dotyczące ogłoszenia konsultacji znajdują się poniżej.

Załączniki

Powiadom znajomego