Urząd Miejski w Policach

ul. Stefana Batorego 3
72-010 Police

tel. 91 431-18-30
fax 91 431-18-32

e-mail: sekretariat@ug.police.pl

Adres skrzynki ePUAP: /9s49g1knlz/skrytka


NIP 851-10-00-695
REGON 000525866
Identyfikator gminy TERYT: 3211043

Wykaz telefonów i adresów e-mailowych


Informacja o rachunkach bankowych Gminy Police



Protokół z konsultacji społecznych dotyczących sposobu konsultowania budżetu obywatelskiego na 2020 rok

XML A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Treść

Protokół z konsultacji społecznych dotyczących sposobu konsultowania budżetu obywatelskiego na 2020 rok

Na podstawie zarządzenia Zarządzenie Nr 89/2019 Burmistrza Polic z dnia 26 marca 2019 r. w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych dotyczących sposobu konsultowania budżetu obywatelskiego na 2020 rok w dniach od 27 marca do 10 kwietnia 2019 r. zostały przeprowadzone konsultacje społeczne dotyczące sposobu konsultowania budżetu obywatelskiego na 2020 rok.

W konsultacjach uczestniczyło 2 mieszkańców. Zgłoszone zostały następujące propozycje do konsultowanego zarządzenia:

  1. Wyłączenie radnych Rady Miejskiej w Policach z głosowania na złożone i pozytywnie zweryfikowane projekty – wniosek nieuwzględnionynie jest możliwe wykluczenie radnych Rady Miejskiej w Policach z głosowania na przyjęte projekty. Każdy mieszkaniec Gminy Police musi mieć możliwość oddania głosu na projekty, które biorą udział w Polickim Budżecie Obywatelskim. Zgodnie z ustawą z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym uprawnionymi do konsultacji są mieszkańcy gminy. Norma ta nie zawiera żadnych ograniczeń, ani też nie odsyła w tym zakresie do innych aktów prawa. Mieszkańcy gminy tworzą z mocy prawa wspólnotę samorządową, a przez gminę należy rozumieć wspólnotę samorządową oraz odpowiednie terytorium. Wspólnotę tworzą osoby trwale z nią związane, a więc stale zamieszkujące w danej gminie. Powołując się na orzecznictwo Rada Miejska nie posiada kompetencji do odbierania komukolwiek prawa do wyrażania opinii w ramach udziału w konsultacjach społecznych.
  2. Wyłączenie projektów szkolnych z budżetu obywatelskiego lub zakaz promowania projektów na zebraniach rodziców – wniosek nieuwzględnionytereny, przylegające do jednostek oświatowych należą do Gminy Police. W ramach Polickiego Budżetu Obywatelskiego tylko na działkach należących do Gminy Police mogą być realizowane projekty. Jeżeli zgłaszane wnioski spełniają wszystkie formalne wymagania wynikające z regulaminu (zgodność z przepisami prawa i planem zagospodarowania przestrzennego, własność działki, ogólnodostępność projektu oraz pozostałe wymienione w regulaminie) nie ma przesłanek do wyłączania takich wniosków. Nie ma też możliwość zakazu promocji tych wniosków. Urząd nie ma możliwości kontroli promocji projektów oraz egzekwowania jakichkolwiek konsekwencji płynących z takiego zakazu.
  3. Pomoc w promocji - propozycja nie dotyczy regulaminu, który określa procedurę PBO, natomiast regulamin nie wyklucza żadnej formy promocji projektów. Dodatkowo nowo wdrażany system do obsługi Polickiego Budżetu Obywatelskiego będzie posiadał funkcje ułatwiające promocję projektów wnioskodawcom w mediach społecznościowych, będzie umożliwiał przygotowanie plakatu czy ulotki promującej projekt.

Dodatkowo, w ramach konsultacji, 8 kwietnia br. odbyło się spotkanie z radnymi Rady Miejskiej w Policach. Na spotkaniu nie wniesiono uwag.

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij