Protokół Nr 23/2016 z posiedzenia Komisji Infrastruktury Komunalnej, Rozwoju i Ekologii Rady Miejskiej w Policach w dniu 30 maja 2016 roku
Protokół Nr 23/2016
z posiedzenia Komisji Infrastruktury Komunalnej, Rozwoju i Ekologii Rady Miejskiej w Policach
w dniu 30 maja 2016 roku
Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie obrad, stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
4. Analiza sprawozdania Burmistrza z wykonania budżetu za 2015 r.
5. Omówienie projektów uchwał skierowanych do komisji.
6. Zapoznanie się z pismami skierowanymi do komisji.
7. Sprawy różne, wolne wnioski.
8. Zamknięcie posiedzenia.
Ad. 1
Przewodniczący Komisji Pan Radny Marcin Michalak otworzył posiedzenie komisji i powitał przybyłych. Przewodniczący na podstawie listy obecności stwierdził quorum - w posiedzeniu Komisji udział brali wszyscy członkowie.
W posiedzeniu brali udział zaproszeni goście - Skarbnik Gminy Pan Janusz Zagórski, Naczelnik Wydziału Gospodarki Gruntami Pani Zofia Bobrowicz, Z–ca Naczelnika Wydziału Ochrony Środowiska Pan Przemysław Biegus, Z-ca Burmistrza Pan Jakub Pisański, Naczelnik Wydziału Rozwoju i Funduszy Pomocowych Pani Aneta Soprych-Kuśnierz oraz Naczelnik Wydziału Urbanistyki i Architektury Pani Anna Szostak.
Ad. 2
Członkowie Komisji zatwierdzili przedstawiony przez Przewodniczącego Komisji porządek posiedzenia.
Ad. 3
W związku z brakiem uwag Komisja przyjęła protokół z posiedzenia w dniu 22.04.2016 r.
Ad. 4
Zaproszony na posiedzenie Komisji Pan Janusz Zagórski Skarbnik Gminy przedstawił szczegółową analizę sprawozdania Burmistrza z wykonania budżetu za 2015 r.
Do sprawozdania nie wniesiono uwag.
Ad. 5
Zaproszona na posiedzenie Komisji Pani Zofia Bobrowicz Naczelnik Wydziału Gospodarki Gruntami omówiła projekty uchwał w sprawie:
- wyrażenia zgody na odstąpienie od żądania zwrotu bonifikaty, udzielonej przy sprzedaży przez Gminę Police lokalu mieszkalnego numer 11 przy ul. Józefa Piłsudskiego numer 10 w Policach;
- wyrażenia zgody na odstąpienie od żądania zwrotu bonifikaty, udzielonej przy sprzedaży przez Gminę Police lokalu mieszkalnego numer 7 przy ul. Rycerskiej numer 13 w Policach;
- wyrażenia zgody na sprzedaż na rzecz Parafii Rzymskokatolickiej pw. Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Niekłończycy niezabudowanej nieruchomości określonej numerem działki 490/7 o pow. 0,5686 ha z obrębu ewidencyjnego Niekłończyca wraz z jednoczesnym ustaleniem ceny sprzedawanej nieruchomości.
Do projektów uchwał nie wniesiono uwag.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż na rzecz Parafii Rzymskokatolickiej pw. Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Niekłończycy niezabudowanej nieruchomości określonej numerem działki 490/7 o pow. 0,5686 ha z obrębu ewidencyjnego Niekłończyca wraz z jednoczesnym ustaleniem ceny sprzedawanej nieruchomości.
W głosowaniu za pozytywną opinią - 6 członków komisji, przeciw - 0, wstrzymało się – 1 (Radny Krystian Kowalewski).
Radna Grażyna Pawłowska nie wzięła udziału w głosowaniu.
Zaproszony na posiedzenie Komisji Pan Przemysław Biegus Z-ca Naczelnika Wydziału Ochrony Środowiska omówił projekty uchwał w sprawie:
- zasad partycypacji Gminy Police w roku 2016 w kosztach wykonania przyłączy do sieci kanalizacji sanitarnej;
- powierzenia Przedsiębiorstwu Użyteczności Publicznej TRANS-NET S.A. w Policach obowiązkowego zadania własnego gminy utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Police.
Do projektów uchwał nie wniesiono uwag.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zasad partycypacji Gminy Police w roku 2016 w kosztach wykonania przyłączy do sieci kanalizacji sanitarnej.
W głosowaniu za pozytywną opinią - 8 członków komisji, przeciw - 0, wstrzymało się – 0.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie powierzenia Przedsiębiorstwu Użyteczności Publicznej TRANS-NET S.A. w Policach obowiązkowego zadania własnego gminy utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Police.
W głosowaniu za pozytywną opinią - 6 członków komisji, przeciw - 0, wstrzymało się – 2 (Radna Grażyna Pawłowska oraz Radny Krystian Kowalewski).
Ad. 6
Przewodniczący zapoznał członków Komisji z pismami skierowanymi do Komisji:
- odpowiedzią na interpelację Pana Wiesława Gawła z dnia 17 maja 2016 r. w sprawie wybudowania przez Polski Związek Łowiecki płotu przy ul. Piłsudskiego w Policach ograniczającego dojście dzików do zabudowań mieszkalnych przy ul. Wróblewskiego;
- pismem Pani Krystyny Seweryńczyk z dnia 19 maja 2016 r. w sprawie wykonania ogrodzenia placu zabaw przy ul. Nowopol w Policach;
- uchwałą Nr CXVII.236.2016 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie z dnia 10 maja 2016 r. w sprawie wydania opinii o możliwości sfinansowania deficytu budżetowego;
- wnioskiem Pana .... z dnia 4 maja 2016 r. w sprawie ustanowienia prawa miejscowego w obszarze utrzymania porządku publicznego na obszarze gminy Police;
- interpelacją Pana Sławomira Kajkowskiego z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie hałd śmieci na ul. Piotra i Pawła w Jasienicy;
- odpowiedzią na interpelację Pani Haliny Olejarnik z dnia 22 kwietnia 2016 r. w sprawie wykonania chodnika przy ul. Bankowej 22 od strony ul. Mieszka I;
- interpelacją Pan Artura Echausta z dnia 26 kwietnia 2016 r. w sprawie poprawy bezpieczeństwa na ul. Robotniczej oraz Mikołaja Reja w Policach;
- odpowiedzią na interpelację Pana Sławomira Kajkowskiego z dnia 4 maja 2016 r. w sprawie hałd śmieci na ul. Piotra i Pawła w Jasienicy;
- danymi statystycznymi z dnia 04 maja 2016 r. dotyczącymi bezrobocia w miesiącu marcu 2016 roku w Powiecie Polickim.
Ad. 7
Zaproszeni na posiedzenie Komisji Z-ca Burmistrza Pan Jakub Pisański, Naczelnik Wydziału Rozwoju i Funduszy Pomocowych Pani Aneta Soprych-Kuśnierz oraz Naczelnik Wydziału Urbanistyki i Architektury Pani Anna Szostak przedstawili koncepcję poprowadzenia do Polic Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej wraz z szczegółowym określeniem trasy oraz węzłów przesiadkowych. Komisja została zapoznana z planowanym budżetem przedsięwzięcia. Ponadto reprezentanci Urzędu Miejskiego w Policach omówili wszystkie zalety i wady projektu. Po wysłuchaniu wszystkich argumentów Komisja uznała, że będzie na bieżąco zapoznawać się z postępami w realizacji, tak ważnego dla całego regionu, zadania.
Ad. 8
Przewodniczący Pan Radny Marcin Michalak podziękował zebranym i zamknął posiedzenie Komisji.
Protokołował: Przewodniczący Komisji
Marcin Michalak
Marcin Michalak
IZK