W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Policach

ul. Stefana Batorego 3
72-010 Police

tel. 91 431-18-30
fax 91 431-18-32

e-mail: sekretariat@police.pl
Adres skrzynki ePUAP: /9s49g1knlz/skrytka

NIP 851-10-00-695
REGON 000525866
Identyfikator gminy TERYT: 3211043

 

Wykaz telefonów i adresów e-mailowych

 

Informacja o rachunkach bankowych Gminy Police

Protokół Nr 19/2016 z posiedzenia Komisji Infrastruktury Komunalnej, Rozwoju i Ekologii Rady Miejskiej w Policach w dniu 25 stycznia 2016 roku

Protokół Nr 19/2016

z posiedzenia Komisji Infrastruktury Komunalnej,
Rozwoju  i Ekologii Rady Miejskiej w Policach

w dniu 25 stycznia 2016 roku

 

 

Porządek posiedzenia:

1. Otwarcie obrad, stwierdzenie quorum.

2. Przyjęcie porządku obrad.

3. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.

4. Omówienie i przyjęcie "Planu pracy Komisji na 2016 rok".

5. Analiza wyniku konsultacji w sprawie ustalenia opłaty za odpady komunalne- 

    Wydział GO.

6. Omówienie projektów uchwał skierowanych do komisji.

7. Zapoznanie się z pismami skierowanymi do komisji.

8. Sformułowanie opinii na temat petycji Państwa ... dotyczącej niewynajmowania terenów cyrkom wykorzystującym zwierzęta do celów widowiskowych.

9. Sprawy różne, wolne wnioski.

10. Zamknięcie posiedzenia.


Ad.1

Przewodniczący Komisji Pan Radny Marcin Michalak otworzył posiedzenie komisji i powitał przybyłych. Przewodniczący na podstawie listy obecności stwierdził quorum - w posiedzeniu Komisji udział brało siedmiu członków.

W posiedzeniu brali udział zaproszeni goście – Pan ... i Pan ... - wnioskodawcy petycji, Dyrektor Ośrodka Opieki Społecznej Pani Gabriela Doba i Naczelnik Wydziału Gospodarki Odpadami Pani Anna Zielińska.


Ad.2

Członkowie Komisji zatwierdzili przedstawiony przez Przewodniczącego Komisji porządek posiedzenia.


Ad.3

W związku z brakiem uwag Komisja przyjęła protokół z posiedzenia w dniu 21.12.2015 r.

 

Ad.4

Przewodniczący Komisji omówił ostateczną wersję "Planu Pracy Komisji na 2016 rok".

Komisja pozytywnie zaopiniowała "Plan Pracy Komisji na 2016 rok".       
W głosowaniu za pozytywną opinią - 7 członków komisji, przeciw - 0, wstrzymało się – 0.

 

Ad.5

Zaproszona na posiedzenie Komisji Pani Anna Zielińska Naczelnik Wydziału Gospodarki Odpadami przedstawiła analizę wyniku konsultacji społecznych dotyczących wyboru metody i wysokości stawek opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi. W konsultacjach uczestniczyło 1912 mieszkańców Gminy Police:

- Wariant I (od osoby - opłata stała 15 zł od osoby) wybrało 1284 mieszkańców (67,2%),

-  Wariant II (opłata malejąca, zależna od ilości osób zadeklarowanych) wybrało 112 mieszkańców (5,9%),

-  Wariant III (ryczałt od gospodarstwa domowego) wybrało 358 mieszkańców (18,7%),

-  Wariant IV (ryczałt w zabudowie jednorodzinnej oraz rozliczenie od ilości zużytej wody w zabudowie wielorodzinnej) wybrało 103 mieszkańców (5,4%),

- oddano 55 głosów nieważnych (2,9%).


Ad. 6

Zaproszona na posiedzenie Komisji Pani Anna Zielińska Naczelnik Wydziału Gospodarki Odpadami omówiła projekty uchwał w sprawie:

- wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości stawki tej opłaty;

- ustalenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Police.

Do projektów uchwał nie wniesiono uwag.

Zaproszony na posiedzenie Komisji Pani Gabriela Doba Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej omówiła projekt uchwały w sprawie Gminnego Programu Wspierania Rodziny na lata 2016 - 2018.

Do projektu uchwały nie wniesiono uwag.

Pani Dyrektor przekazała również zebranym informacje na temat programu "Rodzina 500+", które uzyskała podczas spotkania z Panią Elżbietą Rafalską Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej zorganizowanym w Szczecinie. Przedstawiła członkom Komisji szacunkowe dane odnośnie ilości osób, które zostaną objęte programem w Gminie Police oraz stan przygotowań do wdrożenia programu.


Ad. 7

Przewodniczący zapoznał członków Komisji z pismami skierowanymi do Komisji: 

- pismem Pana ...  z dnia 19 grudnia 2015 r. w sprawie opłaty za odpady;

- odpowiedzią na interpelację Pana Sławomira Kajkowskiego z dnia 18 grudnia 2015 r. w sprawie remontów budynków komunalnych administrowanych przez ZGKiM;

- odpowiedzią na interpelację Pana Sławomira Kajkowskiego z dnia 17 grudnia 2015 r. w sprawie budowy chodnika w miejscowości Wieńkowo;

- odpowiedzią na interpelację Pana Artura Echausta z dnia 22 grudnia 2015 r. w sprawie montażu dwóch progów spowalniających  wzdłuż ul. Robotniczej w Policach;

- danymi dotyczącymi bezrobocia w miesiącu listopadzie w Powiecie Polickim;

- pismem Przewodniczącego Rady Gminy z dnia 4 stycznia 2016 r. w sprawie obowiązku przedłożenia radzie sprawozdania z pracy komisji za ubiegły rok;

- interpelacją Pana Grzegorza Ufniarza z dnia 11 stycznia 2016 r. w sprawie:

* zmiany zakresu prowadzenia akcji zima;

* zintensyfikowania nadzoru nad uzdatnianiem do użytku głównych ciągów komunikacyjnych dla pieszych;

- interpelacją Pana Grzegorza Ufniarza z dnia 11 stycznia 2016 r. w sprawie przeprowadzenia remontu progu spowalniającego na ul. Bohaterów Westerplatte w Policach;

- interpelacją Pana Grzegorza Ufniarza z dnia 11 stycznia 2016 r. w sprawie naprawy wskazanych wykonawcy wad, błędów i niedoróbek po zakończonym remoncie ul. Bankowej  w Policach;

- odpowiedzią na interpelację Pana Sławomira Kajkowskiego z dnia 5 stycznia 2016 r. w sprawie uchylenia pozwolenia na budowę stacji bazowej telefonii komórkowej AERO2;

- petycją Państwa ...  dotyczącej niewynajmowania terenów cyrkom wykorzystującym zwierzęta do celów widowiskowych

 

Ad. 8

Zaproszeni na posiedzenie Komisji Panowie ... szczegółowo omówili petycję dotyczącą kwestii niewynajmowania terenów cyrkom wykorzystującym zwierzęta do celów widowiskowych.


Komisja pozytywnie zaopiniowała w/w petycję.

W głosowaniu za pozytywną opinią - 6 członków komisji, przeciw - 0, wstrzymało się - 1 (Pani Grażyna Pawłowska).

 


Ad. 9

Brak uwag.


Ad. 10

Przewodniczący Pan Radny Marcin Michalak podziękował zebranym i zamknął posiedzenie Komisji.



Protokołował:                                                            Przewodniczący Komisji

Marcin Michalak                                               

                                                                                         Marcin  Michalak         




IZK


Powiadom znajomego