Urząd Miejski w Policach

ul. Stefana Batorego 3
72-010 Police

tel. 91 431-18-30
fax 91 431-18-32

e-mail: sekretariat@ug.police.pl

Adres skrzynki ePUAP: /9s49g1knlz/skrytka


NIP 851-10-00-695
REGON 000525866
Identyfikator gminy TERYT: 3211043

Wykaz telefonów i adresów e-mailowych


Informacja o rachunkach bankowych Gminy Police



Zgłoszenie pobytu czasowego

XML A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Treść

ZAMELDOWANIE NA POBYT CZASOWY

Osoba przebywająca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest zobowiązana zameldować się w miejscu pobytu w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca. Przez miejsce pobytu czasowego należy rozumieć przebywanie  poza miejscem pobytu stałego przez okres ponad 3 miesięcy.
Za osobę małoletnią lub osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
Zameldowania się w miejscu pobytu czasowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art.33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego 
(Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 z późn. zm.) po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.
Fakt zamieszkania w wymienionym na druku lokalu potwierdza czytelnym podpisem wraz z oznaczeniem daty jego złożenia, osoba posiadająca akt prawny do lokalu.
WYMAGANE DOKUMENTY:
1) Wypełniony formularz „Zgłoszenie pobytu czasowego”, (odrębny dla każdej osoby meldującej się, również dziecka)
 
2)  Do wglądu:
- dowód osobisty lub paszport
- osoby małoletnie nieposiadające dokumentu tożsamości: odpis skrócony aktu urodzenia
- tytuł prawny do lokalu – oryginały dokumentów – np. akt własności lokalu (wypis z księgi wieczystej, akt  notarialny, umowa cywilno-prawna, umowa najmu, decyzja o przydziale lokalu lub w przypadku dziedziczenia – dodatkowo prawomocne postanowienie Sądu o nabyciu spadku)
- dowód osobisty właściciela lub najemcy lokalu
 
3) Zameldowanie przez pełnomocnika,  dodatkowo:
- pisemne pełnomocnictwo do zameldowania
- dowód osobisty pełnomocnika lub w uzasadnionych przypadkach - inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości.
OPŁATY:
- Organ dokonujący zameldowania na pobyt czasowy wydaje osobie, na jej wniosek zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy (opłata skarbowa - 17 zł)
- Nie pobiera się opłat za dokonywanie czynności meldunkowych
- Za udzielenie pełnomocnictwa – 17,00 zł (opłacie nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu)
Opłatę można uiścić w kasie Urzędu Miejskiego w Policach lub na rachunek bankowy:      
Bank Pekao SA II/O Szczecin 71  1240 3927 1111  0010 6012 9650
UWAGI:
1) Zameldowanie w nowym miejscu pobytu  czasowego następuje z równoczesnym wymeldowaniem z dotychczasowego miejsca  pobytu czasowego (jeśli jest aktualne). Przy zameldowaniu na pobyt czasowy można jednocześnie (na jednym formularzu) dokonać wymeldowania z pobytu stałego.
2) Jeżeli akt notarialny dotyczy wyłącznie własności (wieczystego użytkowania) gruntu/działki, należy okazać zgłoszenie do użytkowania budynku mieszkalnego lub zezwolenie na użytkowanie budynku (pomieszczenia) mieszkalnego, bądź zawiadomienie o zakończeniu budowy wydane przez organ nadzoru budowlanego.
3) W przypadku, gdy osoba posiada umowę cywilno-prawną zawartą z właścicielem lokalu na czas określony, może sama dokonać zameldowania na pobyt czasowy do dnia obowiązywania umowy.
4) Termin realizacji: na bieżąco.
5) Tryb odwoławczy: nie przysługuje.
6) Miejsce złożenia dokumentów: Urząd Miejski Police, ul. Stefana Batorego 3, Wydział Spraw Obywatelskich, Ewidencja Ludności, pok. 5 tel. 91 431-18-04; 91 431-18-05 
MELDUNEK PRZEZ INTERNET:
Do formularza składanego w formie dokumentu elektronicznego wnioskodawca jest zobowiązany dołączyć dokument elektroniczny potwierdzający jego tytuł prawny do lokalu, a w razie niemożności jego uzyskania - odwzorowanie cyfrowe tego dokumentu, a obywatel nieposiadający tytułu prawnego do lokalu dokument elektroniczny zawierający oświadczenie właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu potwierdzające pobyt w lokalu oraz dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego właściciela lub podmiotu, a w razie niemożności ich uzyskania - odwzorowanie cyfrowe tych dokumentów.
 
Formularz w formie dokumentu elektronicznego może być złożony przez osobę posiadającą numer PESEL. W przypadku złożenia wniosku przez pełnomocnika należy dołączyć dodatkowo pełnomocnictwo.
Przy procedurze elektronicznej wymagany jest profil zaufany.
 
 
 
PODSTAWA PRAWNA:
Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2017 r., poz. 657 ze zm.),
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2017 r., poz. 2411).
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1827 ze zm.)
 
 
 
 
ZAŁĄCZNIKI:
 

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij