Urząd Miejski w Policach

ul. Stefana Batorego 3
72-010 Police

tel. 91 431-18-30
fax 91 431-18-32

e-mail: sekretariat@ug.police.pl

Adres skrzynki ePUAP: /9s49g1knlz/skrytka


NIP 851-10-00-695
REGON 000525866
Identyfikator gminy TERYT: 3211043

Wykaz telefonów i adresów e-mailowych


Informacja o rachunkach bankowych Gminy Police



Zgłoszenie pobytu czasowego cudzoziemca

XML A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Treść

ZAMELDOWANIE NA POBYT CZASOWY CUDZOZIEMCÓW
Cudzoziemiec będący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, obywatelem państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej oraz członek rodziny takiego cudzoziemca nie będący obywatelem ww. państw, przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu czasowego najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca. Obowiązek meldunkowy powstaje w przypadku przebywania w tym miejscu ponad 3 miesiące.
Cudzoziemiec inny niż wskazany powyżej przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu czasowego najpóźniej czwartego dnia, licząc od dnia przybycia do tego miejsca, chyba że jego pobyt na terytorium  Rzeczpospolitej Polskiej nie przekracza 30 dni.
Za osobę małoletnią lub osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
Zameldowania się w miejscu pobytu czasowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art.33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego 
(Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 z późn. zm.) po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.
Fakt zamieszkania w wymienionym na druku lokalu potwierdza czytelnym podpisem wraz z oznaczeniem daty jego złożenia, osoba posiadająca akt prawny do lokalu.
WYMAGANE DOKUMENTY:
1) Wypełniony formularz „Zgłoszenie pobytu czasowego”, (odrębny dla każdej osoby meldującej się, również dziecka)
 
2)  Do wglądu:
- odpowiednie dla cudzoziemca dokumenty wymienione w punkcie 4 (oryginał lub poświadczona kopia dokumentu przez notariusza lub konsula).
- tytuł prawny do lokalu – oryginały dokumentów – np. akt własności lokalu (wypis z księgi wieczystej, akt  notarialny, umowa cywilno-prawna, umowa najmu, decyzja o przydziale lokalu lub w przypadku dziedziczenia – dodatkowo prawomocne postanowienie Sądu o nabyciu spadku)
- dowód osobisty właściciela lub najemcy lokalu
 
3) Zameldowanie przez pełnomocnika,  dodatkowo:
- pisemne pełnomocnictwo do zameldowania
- dowód osobisty pełnomocnika lub w uzasadnionych przypadkach - inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości.
 
4) Inne dokumenty:
a) cudzoziemiec będący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, obywatelem państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej przedstawia:
- ważny dokument podróży lub inny ważny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo,
 
b) członek rodziny cudzoziemca, o którym mowa w pkt a, niebędący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, obywatelem państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej przedstawia:
- ważny dokument podróży oraz ważną kartę stałego pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej albo ważną kartę pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej, a gdy brak takiej możliwości – przedstawia inny dokument potwierdzający, że jest on członkiem rodziny obywatela Unii Europejskiej,
 
c) cudzoziemiec niewymieniony w pkt a i b przedstawia:
- wizę z ważnym dokumentem podróży,
lub
- ważny dokument podróży oraz jeden z wymienionych dokumentów:
  • karta pobytu,
  • dokument „zgoda na pobyt tolerowany”,
  • decyzja o udzieleniu zezwolenia na pobyt stały,
  • decyzja o udzieleniu zezwolenia na pobyt czasowy,
  • decyzja o udzieleniu zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej,
  • decyzja o nadaniu statusu uchodźcy w Rzeczpospolitej Polskiej,
  • decyzja o udzieleniu w Rzeczpospolitej Polskiej ochrony uzupełniającej,
  • decyzja o udzieleniu w Rzeczpospolitej Polskiej zgody na pobyt ze względów humanitarnych,
  • decyzja o udzieleniu w Rzeczpospolitej Polskiej zgody na pobyt tolerowany,
 
lub
- ważny dokument podróży w przypadku gdy wjazd cudzoziemca nastąpił na podstawie umowy przewidującej zniesienie lub ograniczenie obowiązku posiadania wizy albo cudzoziemiec przebywa na terytorium RP na podstawie art. 108 ust. 1 pkt 2 lub art. 206 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (Dz. U. z 2016 r. ,poz. 1990 ze zm.),
lub na podstawie umieszczonego w dokumencie podróży odcisku stempla, który potwierdza złożenie wniosku o udzielenie zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej,

lub
- tymczasowe zaświadczenie tożsamości cudzoziemca.
OPŁATY:
- Organ dokonujący zameldowania na pobyt czasowy wydaje osobie, na jej wniosek zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy (opłata skarbowa - 17 zł)
- Nie pobiera się opłat za dokonywanie czynności meldunkowych
- Za udzielenie pełnomocnictwa – 17,00 zł (opłacie nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu)
Opłatę można uiścić w kasie Urzędu Miejskiego w Policach lub na rachunek bankowy:      
Bank Pekao SA II/O Szczecin 71  1240 3927 1111  0010 6012 9650
UWAGI:
1) Zameldowanie w nowym miejscu pobytu  czasowego następuje z równoczesnym wymeldowaniem z dotychczasowego miejsca  pobytu czasowego (jeśli jest aktualne). Przy zameldowaniu na pobyt czasowy można jednocześnie (na jednym formularzu) dokonać wymeldowania  z pobytu stałego.
2) Okres czasowego pobytu cudzoziemca nie może przekroczyć okresu, w którym jest on uprawniony do legalnego przebywania na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zgodnie z dokumentem potwierdzającym jego prawo pobytu.
3) Jeżeli akt notarialny dotyczy wyłącznie własności (wieczystego użytkowania) gruntu/działki, należy okazać zgłoszenie do użytkowania budynku mieszkalnego lub zezwolenie na użytkowanie budynku (pomieszczenia) mieszkalnego, bądź zawiadomienie o zakończeniu budowy wydane przez organ nadzoru budowlanego.
4) W przypadku, gdy osoba posiada umowę cywilno-prawną zawartą z właścicielem lokalu na czas określony, może sama dokonać zameldowania na pobyt czasowy do dnia obowiązywania umowy, jednak data ta nie może przekroczyć okresu, o którym mowa w pkt. 2
5) Termin realizacji: na bieżąco.
6) Tryb odwoławczy: nie przysługuje.
7) Miejsce złożenia dokumentów: Urząd Miejski Police, ul. Stefana Batorego 3, Wydział Spraw Obywatelskich, Ewidencja Ludności, pok. 5 tel. 91 431-18-04; 91 431-18-05 
MELDUNEK PRZEZ INTERNET:
Formularz w formie dokumentu elektronicznego może być złożony przez obywatela Unii Europejskiej i państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej posiadającego numer PESEL.
Do formularza składanego w formie dokumentu elektronicznego wnioskodawca jest zobowiązany dołączyć dokument elektroniczny potwierdzający jego tytuł prawny do lokalu, a w razie niemożności jego uzyskania - odwzorowanie cyfrowe tego dokumentu, a obywatel nieposiadający tytułu prawnego do lokalu, dokument elektroniczny zawierający oświadczenie właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu potwierdzające pobyt w lokalu oraz dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego właściciela lub podmiotu, a w razie niemożności ich uzyskania - odwzorowanie cyfrowe tych dokumentów. Formularz w formie dokumentu elektronicznego może być złożony również przez pełnomocnika posiadającego numer PESEL, który dołącza dodatkowo pełnomocnictwo.
 
Przy procedurze elektronicznej wymagany jest profil zaufany.
 
 
PODSTAWA PRAWNA:
Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2017 r., poz. 657 ze zm.),
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2017 r., poz. 2411).
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1827 ze zm.)
 
ZAŁĄCZNIKI:

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij