Urząd Miejski w Policach


ul. Stefana Batorego 3
72-010 Police


tel. 91 431-18-30
fax 91 431-18-32


e-mail: sekretariat@ug.police.pl


NIP 851-10-00-695
REGON 000525866
Identyfikator gminy TERYT: 3211043

Wykaz telefonów i adresów e-mailowych


Informacja o rachunkach bankowych Gminy Police



SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI BURMISTRZA POLIC za okres od 28 lutego do 24 marca 2017 roku

XML A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Treść

SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI BURMISTRZA POLIC

za okres od 28 lutego do 24 marca 2017 roku

 

Panie przewodniczący, Panie i Panowie Radni, zaproszeni goście, szanowni Państwo.

1. 1 marca, na zaproszenie Prezydenta Miasta Szczecin Piotra Krzystka, uczestniczyłem w polsko-niemieckim spotkaniu prezydentów, burmistrzów i wójtów regionu przygranicznego.  Spotkanie odbyło się w Szczecinie. Dotyczyło kwestii wspólnych dla gmin polskich i niemieckich. Było kontynuacją konferencji przedstawicieli urzędów administracji publicznej  z grudnia ubiegłego roku, która odbyła się w Gartz nad Odrą.

 2.  3 marca w Szkole Podstawowej im Jerzego Noskiewicza  w Tanowie zostały uroczyście otwarte nowe pomieszczenia dla uczniów. Poddasze szkolne zostało zaadaptowane na sale lekcyjne i świetlicę. Całkowity koszt inwestycji wyniósł prawie 800 tys. złotych. Ponadto za kwotę 100 tys. zł został także wyremontowany korytarz szkolny.

 3.  5 marca w Miejskim Ośrodku Kultury odbyły się Polickie Kaziuki. Wystąpił  Polski Zespół Artystyczny Pieśni i Tańca „Wilia” z Wilna. Jak zawsze  publiczność wypełniła salę widowiskową po brzegi. Koncert został zorganizowany przez Miejski Ośrodek Kultury oraz Stowarzyszenie „Wspólnota Polska” Oddział Zachodniopomorski,  a także Koło w Policach.

4.  10 marca  uczestniczyłem w podpisaniu umowy pomiędzy Szczecińsko-Polickim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym Spółka z o.o. i  Urzędem Marszałkowskim  na dofinansowanie projektu, w ramach którego SPPK zakupi 15 autobusów niskoemisyjnych. Całkowita wartość projektu wyniesie 15 mln. zł, a dofinansowanie z RPO wyniesie ponad 10 mln zł. Realizacja inwestycji została rozłożona na 3 lata: 2017-2019. Każdego roku spółka zakupi pięć autobusów. Przetarg na pierwsze z nich, to znaczy 3 autobusy krótkie (12-metrowe) i 2 przegubowe (18-metrtowe),  został  już rozstrzygnięty. Do przetargu stanęły dwie firmy: MAN i SOLARIS. Jako korzystniejszą wybrano ofertę firmy SOLARIS z ceną 5.663.412,00  zł brutto za pięć autobusów. Nowe pojazdy przyjadą do Polic na przełomie września i października.

 5.  Został rozstrzygnięty drugi przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości, położonej w Policach przy ul. Dworcowej,  oznaczonej numerem działki  502/5. Cena wywoławcza wynosiła    123.000,00 zł. Cena osiągnięta w przetargu jest wyższa o jedno postąpienie i wynosi           124 250,00 zł.  Do przetargu przystąpił jeden oferent.

6. 9 marca rozpoczęliśmy konsultacje społeczne w sprawie regulaminu trzeciej edycji Polickiego Budżetu Obywatelskiego. Dziś jest ostatni dzień tych konsultacji. Nowy regulamin został opracowany w oparciu o doświadczenia z dwóch  pierwszych edycji. Składanie wniosków rozpocznie się 1 maja i potrwa do 15 lipca. Serdecznie zachęcam wszystkich mieszkańców gminy do udziału w tym przedsięwzięciu. Informacje na bieżąco udostępniane są na stronie internetowej www.bo.police.pl  Wzorem lat ubiegłych – w ramach budżetu obywatelskiego mieszkańcy będą mieli do dyspozycji 1 milion złotych. Zwycięskie projekty zostaną zrealizowane w 2018 roku.

7. 20 marca w Transgranicznym Ośrodku Edukacji Ekologicznej w Zalesiu odbyło się spotkanie informacyjne dla beneficjentów środków finansowych,  pozyskiwanych z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie.   W czasie spotkania Prezes Funduszu, pan Jacek Chrzanowski,  wręczył pamiątkowe  statuetki  dla samorządów i innych organizacji, wyróżniających się w pozyskiwaniu tych środków. Wyróżnienie otrzymała także Gmina Police, z czego wszyscy możemy być dumni.

8. 20 marca wydałem zarządzenie w sprawie określenia terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminów składania dokumentów do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, prowadzonych przez Gminę Police, na rok szkolny 2017/2018. Rekrutacja do przedszkoli będzie prowadzona od 3 do 21 kwietnia. W trakcie rekrutacji zostaną przyjęte wszystkie dzieci w wieku od 3 do 6 lat, których rodzice wyrażą wolę korzystania z opieki przedszkolnej.

9. Związek Nauczycielstwa Polskiego  poinformował mnie o planowanym na dzień 31 marca jednodniowym strajku w polickich placówkach oświatowych. Zostanie przeprowadzony w trzech przedszkolach publicznych: PP 1, PP 9 i PP 11, w pięciu szkołach podstawowych: SP 1, SP 3, SP 8, SP Pilchowo i SP Tanowo oraz w trzech szkołach gimnazjalnych: G1, G2 i G3.

10. W dniach 8 i 9 kwietnia odbędą się 10-te już, jubileuszowe Targi Gospodarcze w Policach. Zostaną zorganizowane w hali sportowej Zespołu Szkół im. Ignacego Łukasiewicza w Policach. Stoiska będzie można zwiedzać w godzinach 10-18. Zaprezentuje się ok. 60-ciu  podmiotów z Polski i Niemiec: przedsiębiorcy, instytucje i organizacje pozarządowe. Będzie też wiele atrakcji dla zwiedzających: występy artystyczne na scenie, konkursy i loterie z nagrodami. Będzie też wystawa fotografii, ukazujących Police i okolice z lotu ptaka. Serdeczne zapraszam Panie i Panów Radnych oraz wszystkich mieszkańców. Wstęp na targi – jak zawsze – bezpłatny.

11.Gmina Police otrzymała dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska          i Gospodarki Wodnej w Szczecinie  na realizację projektów: Modernizacja energetyczna budynku Urzędu Miejskiego w Policach – dofinansowanie w wysokości   405.893,00  zł i Przebudowa hali sportowej przy ulicy Siedleckiej w Policach – dofinansowanie w wysokości  2.771.458,00 zł. Obecnie jesteśmy na etapie przygotowania niezbędnych dokumentów do sporządzenia oraz podpisania stosownej umowy.

12.  Z zadowoleniem przyjąłem fakt realizacji w roku 2017 przedsięwzięcia przebudowy drogi wojewódzkiej nr 115 - ulicy Szczecińskiej  w Tanowie przez Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich. Inwestycja od wielu lat jest oczekiwana przez mieszkańców Tanowa. Długo wyczekiwana jest również inwestycja na terenie Portu Jachtowego Centralnego Ośrodka Żeglarskiego w Trzebieży. Ma szansę być rozpoczęta już w roku bieżącym. Powołana w ubiegłym roku Fundacja Port Jachtowy Trzebież uzyskała dofinansowanie na realizację przedsięwzięcia ze środków RPO. Wartość projektu: 6.226.473 zł,  wkład własny: 4.774.576 zł,  dofinansowanie: 2.864.745 zł. Projekt ma być zrealizowany do końca 2019 roku.

13.16 marca uczestniczyłem wraz z panem Przewodniczącym Witoldem Królem w ogólnopolskim Forum Samorządowym w Warszawa. Wzięło w nim udział 1600  przedstawicieli miast i gmin z całej Polski. Celem spotkania było ustalenie sposobu obrony polskiego samorządu terytorialnego przed zmianami ustawowymi, które mogą podważyć ustrój państwa. Przyjęliśmy apel w tej sprawie, powołaliśmy Samorządowy Komitet Protestacyjny i wypracowaliśmy Kartę Samorządności. Forum zostało zorganizowane przez 6 organizacji samorządowych: Związek Miast Polskich, Związek Gmin Wiejskich RP, Unię Metropolii Polskich, Związek Województw RP, Związek Powiatów Polskich, Unię Miasteczek Polskich oraz Ogólnopolskie Porozumienie Organizacji Samorządowych.

14. 21 i 22 marca uczestniczyłem – także z panem Przewodniczącym – w XXXVIII Zgromadzeniu Ogólnym Związku Miast Polskich, które odbyło się w Serocku koło Warszawy. W trakcie obrad delegaci m.in. przyjęli stanowisko w sprawie zawieszenia udziału w pracach Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego. W stanowisku podkreślono lekceważenie przez stronę rządową prac Komisji i pomijanie jej w ważnych sprawach legislacyjnych. Zgromadzenie przyjęło także stanowisko w sprawie projektu Kodeksu urbanistyczno-budowlanego, zgłaszając liczne uwagi do planowanych przez rząd zapisów, oraz wsprawie niewystarczającego finansowania zadań oświatowych. Tegoroczne obrady zbiegły się z jubileuszami 600-lecia praw miejskich Serocka oraz100-lecia  współpracy i partnerstwa miast.

15.  20-go marca ostatni dzień w pracy była pani Gabriela Doba, dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Policach.  Z dniem   21 marca 2017 roku przeszła na emeryturę. To historyczny dzień dla polickiego systemu pomocy społecznej. Pani Gabrysia tworzyła go od podstaw, od początku polskiej samorządności. To właśnie jej zawdzięczamy świetnie funkcjonujący OPS, z najlepszą z możliwych kadrą, nowoczesnymi rozwiązaniami i licznymi sukcesami w zakresie walki z marginalizacją społeczną. Doświadczenia polickiego OPS są wzorem dla innych placówek w kraju. Za to wszystko – serdecznie Pani Dyrektor dziękuję  i życzę dużo energii na nowy rozdział w życiu.

16.  Z dniem 21 marca powołałem na stanowisko dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej panią Martę Tokarski, wieloletnią pracownicę, a w ostatnich latach  zastępcę dyrektora OPS. To jej w głównej mierze zawdzięczamy liczne projekty, których celem jest przywracanie ludziom ich poczucia godności i motywowanie do usamodzielniania się. Nowej pani Dyrektor serdecznie gratuluję i życzę wielu osiągnięć na tym odpowiedzialnym i niezwykle ważnym społecznie stanowisku.


Dziękuję za  uwagę.

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij