Wydział Gospodarki Odpadami
XML A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkęTreść
ul. Stefana Batorego 3
72-010 Police
naczelnik: Anna Zielińska
tel. 91 431 18 89
e-mail: azielinska@ug.police.pl
Do zakresu działania Wydziału Gospodarki Odpadami należy w szczególności:
1. przygotowywanie przetargu na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych i realizacja procedury przetargowej;
2. nadzorowanie gospodarowania odpadami komunalnymi, w tym realizacja zadań powierzonych podmiot odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości;
3. organizowanie i rozliczanie systemu odbierania, transportu, zbierania, odzysku i unieszkodliwiania odpadów komunalnych oraz analiza stanu gospodarki odpadami w tym opracowywanie raportów i sprawozdań z dokonywanych analiz;
4. bieżąca analiza osiągania przez gminę odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowywania do ponownego użycia i odzysku wskazanych frakcji odpadów oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania;
5. prowadzenie rejestru działalności Regulowanej podmiotów odbierających odpady komunalne oraz ich kontrola;
6. koordynacja i nadzór realizacji zadań związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest;
7. nadzorowanie pracy Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK);
8. obsługa interesantów w zakresie korekt i składanych dokumentów, weryfikacja danych zawartych w deklaracjach;
9. ustalanie zobowiązań z tytułu opłat, wydawanie decyzji administracyjnych na podstawie obowiązujących przepisów (w tym określenie w drodze decyzji wysokości opłaty), prowadzenie postępowań wyjaśniających w stosunku do osób, które nie złożyły w wymaganym terminie deklaracji lub złożyły deklaracje zawierające np. nieprawdziwe dane;
10. prowadzenie postępowań podatkowych w sprawach dotyczących stosowania ulg w spłacie zobowiązań podatkowych z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami – rozłożenia na raty podatku lub zaległości, odroczenia terminu płatności podatku lub zaległości oraz umorzeń zaległości, przygotowywanie decyzji w tych sprawach;
11. prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi, zwłaszcza w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych (organizowanie kursów, szkoleń, wykładów, konkursów promujących proekologiczne zachowania wśród mieszkańców);
12. opracowywanie informacji, przewidzianych do udostępnienia na stronie internetowej gminy, BIP-ie oraz w gablotach wydziałowych dotyczących gospodarki odpadami;
13. przygotowywanie projektów uchwał dotyczących zakresu prowadzonych spraw;
14. przygotowywanie korespondencji w zakresach toczących się postępowań.
Pracownicy:
Anna Zielińska (naczelnik) - tel. 91 431 18 89, azielinska@ug.police.pl
Barbara Majewska (inspektor) - tel. 91 431 18 38, bmajewska@ug.police.pl
Katarzyna Królewicz (inspektor) - tel. 91 431 18 87, kkrolewicz@ug.police.pl
Małgorzata Kurkierewicz (inspektor)- tel. 91 431 18 87, mkurkierewicz@ug.police.pl
Rafał Bajer (inspektor) - tel. 91 431 18 87, rbajer@ug.police.pl