Wydział Spraw Obywatelskich
Wydział Spraw Obywatelskich
Urząd Miejski w Policach
ul. Stefana Batorego 3
72-010 Police
naczelnik: Katarzyna Szkaplewicz-Doba
tel. (0-91) 4311801
e-mail: kdoba@ug.police.pl
ZAKRES DZIAŁANIA WYDZIAŁU
Wydział Spraw Obywatelskich realizuje zadania z zakresu:
Ewidencja Ludności :
- przyjmowanie i rejestracja danych niezbędnych do zameldowania na pobyt stały i czasowy lub wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego;
- rejestracja zgłoszeń meldunkowych cudzoziemców; wydawanie zaświadczeń o zameldowaniu i wymeldowaniu z pobytu stałego i czasowego, zamieszkaniu poza granicami RP oraz pełnego odpisu danych osobowych z rejestru Mieszkańców
i Rejestru Zamieszkania Cudzoziemców; - nadawanie nr PESEL dla obywateli polskich i obcokrajowców przy zameldowaniu oraz na podstawie odrębnych przepisów;
- prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach zameldowania
i wymeldowania oraz anulowania czynności materialno-technicznej polegającej na zarejestrowaniu faktu zameldowania na pobyt stały lub czasowy; - udostępnianie danych z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców;
- prowadzenie rejestracji na potrzeby założenia ewidencji wojskowej oraz prowadzenia kwalifikacji wojskowej;
- przeprowadzanie kwalifikacji wojskowej;
- prowadzenie wykazu osób o nieuregulowanym stosunku do powszechnego obowiązku obrony;
- wypłacanie świadczeń pieniężnych rekompensujących utracone wynagrodzenie lub dochód za ćwiczenia wojskowe;
- uznanie żołnierza lub osoby, której doręczono kartę powołania za posiadającego na utrzymaniu członków rodziny;
- uznanie żołnierza za sprawującego bezpośrednią opiekę nad członkiem rodziny;
- uznanie osoby podlegającej obowiązkowi odbycia zasadniczej służby wojskowej za sprawującego bezpośrednią opiekę nad członkiem rodziny;
Dowody Osobiste:
- przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego oraz wydawanie dowodów osobistych;
- przyjmowanie zawiadomień i wydawanie zaświadczeń o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego;
- prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach odmowy wydania dowodu osobistego;
- udostępnianie danych osobowych z rejestru dowodów osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi;
Zadania realizowane w związku z organizacją wyborów do Sejmu, Senatu, Prezydenta RP, organów jednostek samorządu terytorialnego, w tym m.in.:
- prowadzenie rejestru wyborców, sporządzanie spisu wyborców, wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania;
- przyjmowanie oświadczeń o udzieleniu i przyjęciu pełnomocnictwa do głosowania;
- sporządzanie aktów pełnomocnictwa do głosowania;
Zadania realizowane przez Wydział:
- Współdziałanie z Policją, Strażą Miejską, organami ochrony pożarowej.
- Współpraca w zakresie organizacji komunikacji na terenie gminy.
- Wydawanie zezwoleń na organizowanie imprez masowych.
- Wydawania pozwoleń na zgromadzenia i nadzór nad ich przebiegiem.
- Sprawy repatriacji.
Pracownicy:
Katarzyna Szkaplewicz-Doba (naczelnik wydziału) 91 431 18 01, kdoba@ug.police.pl
Teresa Bilecka (podinspektor)- tel. 91 431 18 04, tbilecka@ug.police.pl
Katarzyna Kamińska (inspektor)- tel. 91 431 18 05, kkaminska@ug.police.pl
Anna Sosnowska (podinspektor) - tel. 91 431 18 05, asosnowska@ug.police.pl
Magdalena Zimna (inspektor) - tel. 91 431 18 11,12 mzimna@ug.police.pl
Renata Małodobra (podinspektor) - tel. 91 431 18 11,12, rmalodobra@ug.police.pl
Wioletta Stasiełuk (podinspektor) - tel. 91 431 18 11,12, wstasieluk@ug.police.pl