W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Policach

ul. Stefana Batorego 3
72-010 Police

tel. 91 431-18-30
fax 91 431-18-32

e-mail: sekretariat@police.pl
Adres skrzynki ePUAP: /9s49g1knlz/skrytka

NIP 851-10-00-695
REGON 000525866
Identyfikator gminy TERYT: 3211043

 

Wykaz telefonów i adresów e-mailowych

 

Informacja o rachunkach bankowych Gminy Police

Streszczenie z kontroli przeprowadzonej w Gimnazjum nr 1 w Policach w 2014 roku.

Nr kontroli: R.1711.01.02.2014

Gospodarka finansowo-księgowa za 2013 r.

Gimnazjum nr 1 w Policach

Wyniki kontroli: Ustalenia i zalecenia

Rewidenci Urzędu Miejskiego w Policach w okresie od 29 stycznia do 28 lutego 2014 roku przeprowadzili w Gimnazjum nr 1 w Policach kontrolę w zakresie przestrzegania procedur wewnętrznych, ewidencjonowania operacji gospodarczych zgodnie z przepisami prawa, w tym szczególnie zaangażowania wydatków budżetowych, celowego i oszczędnego dokonywania wydatków, zaciągania zobowiązań, dokonywania zmian w planach finansowych oraz prawidłowości sporządzenia wybranych sprawozdań budżetowych na dzień 31.12.2013 r.

Wnioski pokontrolne zostały zawarte w protokole nr R.1711.01.02.2014 z przeprowadzonej kontroli oraz w wystąpieniu pokontrolnym nr R.1711.15.2014 skierowanym do Burmistrza Polic z dnia 05 maja 2014 r.

Zalecenia pokontrolne przedstawiono w piśmie nr R.1711.16.2014 z dnia 07.05.2014 r. przekazanym kontrolowanej jednostce.

Kontrola przestrzegania procedur wewnętrznych w zakresie oceny celowości zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków w 2013 r. objęła wydatki na łączną kwotę 24.213,48 zł.

W trakcie kontroli stwierdzono następujące nieprawidłowości i uchybienia w zakresie gospodarki finansowej:

1) Po rozliczeniu zadania związanego z wykonaniem, dostawą oraz wymianą stolarki okiennej w pomieszczeniach piwnicy na kwotę 15.533,98 zł nie ujęto go na koncie 011, jako podwyższenie wartości środka trwałego (budynku szkoły) i w księdze inwentarzowej środków trwałych. Inwestycja nadal widnieje na koncie 080 – „Środki trwałe w budowie (inwestycje)” mimo zakończonych robót, co narusza zasady określone w załączniku nr 3 Rozporządzenia MF z dnia 05 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej

2) Wydatki stanowiące koszty bieżącej działalności na zakup roślin, desek do ławek znajdujących się na boisku szkolnym, ziemi uniwersalnej, kory sosnowej, palisady ogrodowej, impregnatu do drewna, wkrętów do naprawy ławek oraz 6 puszek lakierobejcy do pomalowania zewnętrznych ławek na łączną kwotę 4.466,02 zł błędnie ujęto na koncie 080 – „Środki trwałe w budowie (inwestycje)” i paragrafie 6050 - „Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych” zamiast na koncie 401 – „Zużycie materiałów i energii” oraz paragrafie 4210 – „Zakup materiałów i wyposażenia”, czym naruszono zapisy rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 02.03.2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych oraz zasady ewidencji określone w załączniku nr 3 do rozporządzenia z dnia 05 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej.

3) W programie finansowo-księgowym prezentowane są różne kwoty dot. dokonanych wydatków za grudzień 2013 r. w paragrafie 4120 – „Składki na Fundusz Pracy”. W „Zestawieniu wykonanych wydatków/dochodów za styczeń-grudzień 2013” widnieje wartość 3.205,34 zł, a w zapisach analitycznych z konta 130-10-002-01 – „Rachunek bieżący jednostki – wydatki – podstawowy” - 3.736,45 zł. Różnica to 531,11 zł. Przyczyną jest ewidencjonowanie grupy wydatków na koncie 130 z pominięciem podziałki klasyfikacji budżetowej w miejscu do tego przeznaczonym i nie uwzględnienie jej również w rozszerzeniu analitycznym konta (dot. to wydatków związanych z wynagrodzeniami i pochodnymi od nich np. § 4010, 4110, 4120). Prowadzenie ewidencji księgowej w taki sposób narusza zapisy rozporządzenia MF z dnia 3 lutego 2010 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej, z którego wynika, że w kolumnie „wydatki wykonane” sprawozdania RB-28S z wykonania planu wydatków budżetowych jednostki samorządu terytorialnego wykazuje się „zrealizowane wydatki na podstawie danych księgowości analitycznej do rachunku bieżącego” oraz zasady określone w załączniku nr 3 Rozporządzenia MF z dnia 05 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zgodnie z którym na koncie 130 prowadzi się ewidencję szczegółową według podziałek klasyfikacji wydatków budżetowych.

4) W 2013 roku na kontach zespołu 7xx błędnie zaewidencjonowano zwroty wcześniej poniesionych wydatków na łączną kwotę 2.035,10 zł zamiast po stronie Wn kont zespołu 4xx, czym naruszono zasady wyrażone w Załączniku nr 3 do Rozporządzenia MF z dnia 05 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej.

Burmistrz Polic zalecił kontrolowanej jednostce:

1) Przenoszenie wartości uzyskanych nakładów inwestycyjnych w postaci środka trwałego z konta 080 – „Środki trwałe w budowie (inwestycje)” na konto 011 – „Środki trwałe” w miesiącu przekazania środka trwałego do użytkowania zgodnie z zasadami określonymi w załączniku nr 3 Rozporządzenia MF z dnia 05 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej.

2) Ujmowanie wydatków remontowych, stanowiących koszty bieżącej działalności (takich jak np. zakup roślin, desek do ławek, ziemi uniwersalnej, kory sosnowej, palisady ogrodowej, impregnatu do drewna, wkrętów do naprawy ławek, lakierobejcy) na koncie 401 – „Zużycie materiałów i energii” oraz paragrafie 4210 – „Zakup materiałów i wyposażenia” zgodnie z zapisami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 02.03.2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych oraz zasadami ewidencji określonymi w załączniku nr 3 do rozporządzenia z dnia 05 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej.

3) Ewidencjonowanie wszystkich wydatków na koncie 130 według podziałek klasyfikacji budżetowej w miejscu do tego przeznaczonym lub uwzględnienie jej w rozszerzeniu analitycznym konta (dot. to głównie wydatków związanych z wynagrodzeniami i pochodnymi od nich np. § 4010, 4110, 4120) zgodnie z zapisami rozporządzenia MF z dnia 3 lutego 2010 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej, z którego wynika, że w kolumnie „wydatki wykonane” sprawozdania RB-28S z wykonania planu wydatków budżetowych jednostki samorządu terytorialnego wykazuje się „zrealizowane wydatki na podstawie danych księgowości analitycznej do rachunku bieżącego” oraz zasad określonych w załączniku nr 3 Rozporządzenia MF z dnia 05 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zgodnie z którym na koncie 130 prowadzi się ewidencję szczegółową według podziałek klasyfikacji wydatków budżetowych.

4) Ewidencjonowanie zwrotów wcześniej poniesionych wydatków w trakcie roku budżetowego po stronie Wn kont zespołu 4xx i nie ujmowanie ich jako dochodów jednostki na kontach zespołu 7xx zgodnie z zasadami wyrażone w Załączniku nr 3 do Rozporządzenia MF z dnia 05 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej.

Powiadom znajomego